Förslag på romantiska platser i Sverige
Hej allihop,
Jag och min spanska fästmö har bestämt oss att gifta oss snabbt och enkelt och ha den stora festen med släkt & vänner och deras respektive grannar senare nästa år!
Spanien faller bort då det tar flera månader för flera tjocka byråkrat-gubbar att stämpla diverse papper och skicka dom fram och tillbaka minst 3 ggr bara för att ge oss "hinderskaps provet", sen får man boka tid hos typ motsvarigheten till Kebnekajse's kommun om man inte vill vänta tills man fyllt 40 innan det blir ens tur!
Efter lite efterförskningar på nätet så verkar det som att man dels kan välja vigselort och att det dels inte tar så lång tid för ett hinderskaps test här hemma! Eller???
Efter mycket slit och tårar, blommor och chocklad så har damen gått med på att gifta oss borgerligt utan mamma och pappa. Vi (JAG) vill gärna kunna gifta mig med henne innan augusti (fråga mig inte varför!)och kommer nu under veckan att ringa alla berörda myndigheter för att komma igång med det praktiska.
Tillslut, efter 2 dagars skrivande här, kommer min fråga! Med tanke på vad jag skrivit här, kan någon komma med förslag på någon/några romantiska/traditionella/natursköna/coola platser runt om i Sverige så jag kan kontakta dom i förväg (om vi bortser från Kebnekajse, tack ;)?
Tack på förhand
Rioja