• Bröllopstokiig

Tips på hur man piffar upp en "vanlig" bil?

Vi hade tänkt åka i en vit Volvo S80 mellan kyrkan och festen, i första hand för att spara pengar... Hur kan man dekorera bilen för att få den att se lite festlig ut???

• Svar på tråden Tips på hur man piffar upp en "vanlig" bil?
  • Bröllopstokiig

Jag tycker att rena bilar ar snyggast men om du vill dekorera kan ta fina breda sidenband som avslutas med en stor rosett darbak.
    Eller tejpa fast en flagga pa varje sida av framljusen(Som diplomater och kungafoljen brukar ha)
    En stor skylt med "Just Married" darbak
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Utomlands har jag sett att de tejpar på små blomsterbuketter ovanpå motorhuven.

• Bröllopstokiig

Man kan köpa sådant där band som floristerna gör rosetter av till blomarrangemang i någon blombutik och fästa som ett V från mitten längst fram på motorhuvuen och avsluta vid sidospeglarna med en rosett.

• Bröllopstokiig

Många använder också vanliga crepéband som man köper billigt på rulle. De fästs som Frasse säger som ett V över motorhuven. Man kan också göra nåt liknande bak också.

Petra

• Bröllopstokiig

Å så skramlande burkar på snöre efter bilen! Kom igen - ni vågar aldrig... =)

• Bröllopstokiig

Det finns oasis(som du dekorerar med färska/torkade blommor) med en sugproppsbotten som du använder till bilen och som du kan fästa var du vill, den förstör inte lacken vilket tejp kan göra.

• Bröllopstokiig

Oasis, smart....

• Bröllopstokiig

Hejhej!
    Vi åkte i min kusins bil och hon hade gjort den SÅ fin! Först hade hon städat bilen i flera timmar :) och sedan hade hon dekorerat runt antenn, sidospeglar osv med glansigt hårdare papper med hålmönster i (lite svårt att förklara)och detta papper var i samma färg som vårt färgtema!
    Som pricken över i hade hon gjort en skylt och ett band av burkar bak på bilen. Det var ruskigt roligt att åka genom staden och skramla! :)

Hoppas ni får en riktigt fin bil och bröllopsdag!
    / Kram!

• Bröllopstokiig

Gel - har du nån bild??

• Bröllopstokiig

Nej, tyvärr, inte än i alla fall. Kan man lägga in ett videoklipp kanske? :)
    Det var enkla dekorationer, men åh så uppskattat, speciellt av oss som inte visste om det!

Ha det bra!
    / Kram!

• Bröllopstokiig

Vi hade lövruskor på bilen samt ett släp med brukar och gamla skor som skramlade så fint...

• Bröllopstokiig

I Tyskland har man förutom band och blommor över huven även band (ihopfästa/snurrade sá det blir lite krusidulligt)fästade pá antennen och handtagen.

• Bröllopstokiig

De band som tyskarna har i sina antenner är oftast i tyll och är tänkt att de skall vara en del av brudensslöja (vilket det förhoppningsvis inte är nuförtiden). Alla bilar i följet har detta i antennen, och många plockar därefter inte av det.

• Bröllopstokiig

Ska vi, brudparet tänka på det oxå?? Jag trodde att det var en överraskning, att när man kom ut från kyrkan, då får man se hur det ser ut?? Så har vi i min släkt iallafall, men det kanske är fel?

• Bröllopstokiig

mi,

Jag önskar att det vore sådana traditioner i vår släkt också, men jag tror inte att det är så!

Svar på tråden Tips på hur man piffar upp en "vanlig" bil?