• Vanity

kort-kort

Hej tjejer! Jag blir så avundsjuk på alla långa vackra tjejer som är snygga i allt. Själv är jag bara drygt 1,53 och känner mig som en pygmè bland mina vänner, men jag misstänker att jag inte är ensam om problemet. Jag älskar långa män, knepigt va? Någon smarting som forskar hade räknat ut att det var för att få "normal avkomma" och det får man ju hoppas:)
    Jag har alltid gått i superhöga klackar och bemästrar verkligen tekniken, och jag ÄLSKAR klackar. Men det gör inte alla, framförallt inte min tillkommandes föräldrar, och inte mina egna föräldrar heller egentligen, de bannlyste klackar, men de förstår ju mitt problem. Jag har pumps och stövletter med 10 cm klackar, utan platå förstås, dagligen utan problem för att inte se upp till alla. Nu till problemet. Hur höga klackar kan jag ha på bröllopet?
    Jag har ju sett Gwen Stefani och en del andra och de hade verkligen klackar. Har ni sett några ursnygga som ni inte vågat ha, men egentligen skulle vilja ha?
    Vad tror ni om Louboutin?
    Jättehöga, klacken är 15 cm och har inbyggd platå på 3 cm, sen får vi ju ta lån på huset:)
    Gillar ni klackar eller är det för vulgärt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 08:27
    Hej Tjejer!
    Klart det är min dag men man är ju lite osäker, eller hur?
    Man kan ju alltid ha dem som sporrar på bröllopsnatten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 08:33
    Det är konstigt att längden skall vara ett problem, är inte det andra viktigare?
    Men det är klart, man är ju rädd för att inte se bra ut på foton.
    Brudgummen är alltid bra på de bilder jag sett, är han mer avslappnad?

• Svar på tråden kort-kort
  • ia7

Om du har en lång klänning syns ju inte skorna så mycket så det borde väl inte vara några problem, och förresten är det DIN dag strunta i vad andra säger!

• jolpe

Skulle köra på såå höga klackar som du vill ha det är din dag och du som bestämmer. Skälv tycker jag inte att höga klackar är vulgärt, det är snyggt har man dessutom en lång klänning är det ju inte många som ser skorna. ;)

Skälv har jag problemet att hitta ett par snygga skor med låg klack för att inte bli för mycket längre än min m2b, vi är inte långa nån av oss men han är bara 3cm längre än mig.

• Fröken Larsson

Håller med föregående talare (båda två ); har du lång klänning så syns det ju inte vad du har under. Själv har jag helt platta ballerinaskor eftersom jag inte kan bemästra klackar lika bra som du.

• Kärlek08

Är också pygmé (157 cm), min blivande är också pygmé (167 cm) vår son är troligen en blivande pygmé (just nu 114 cm, 6 år)

Jag känne rmig inte klädd utan klackar, ju högre desto festligare... go girl! jag har köpt ett par snörkängor med ganska hög klack men eftersom min blivande som sagt också är pygmé så valde jag blygsamma 7 cm till bröllopet...

• matteve

Jag tycker också att det är supersnyggt med klackar, även om jag själv nästan aldrig går i höga skor! (själv är man 180 cm och min blivande 183 cm, så det blir låga till bröllopet )

• Nienna

Tycker som de andra, att du ska ha så höga klackar du vill ha!

Sen så undrar jag varför det verkar vara så hemskt att bli längre än sin blivande? Jag har läst om jättemånga som skriver just att de inte kan ha si och så höga klackar för då blir de längre än sina blivande?! Varför ska alltid mannen vara den längre?

• matteve

Nej, men så behöver det ju inte vara! Vi var på bröllop nyligen och då var jag betydligt längre än min m2b, men han bryr sig inte - tycker att det är snyggt.

Det enda jag kan tycka, är att det är snyggare på bröllopsfotona om jag inte är längre än min man (förutom om det är så i verkligheten, får då vet man ju det!) Annars kan det se roligt ut om jag i vanliga fall är kortare än honom, men på bröllopsdagen är längre. Dessutom vill jag kunna dansa! (är inte så väldans van att gå i klackar )

Nienna skrev 2008-04-13 11:50:34 följande:
    Tycker som de andra, att du ska ha så höga klackar du vill ha!Sen så undrar jag varför det verkar vara så hemskt att bli längre än sin blivande? Jag har läst om jättemånga som skriver just att de inte kan ha si och så höga klackar för då blir de längre än sina blivande?! Varför ska alltid mannen vara den längre?
  • johansdotter

GO GIRL!

Vill också ha loubotin skor! Jag har lämnat in önskelista till min m2b om det...

• FruRålin080808

Jag är också kort (157) och min sambo är 187 =) Jag kommer att ha en kort klänning och skor med hög klack(se mitt galleri) Jag har nästan alltid klackatr och tänker ha det på bröllopet ockås. Jag tycker du ska göra som du vill och varför lägger sig dina försäldrar och svärföräldrar i ditt val av skor, de kan väl inte "bannlysa" höga klackar? Det är er dag!Använd duskor med höga klackar om du trivs i det!

• Sarbacane

På ditt bröllop är det väl ändå du som sätter klädeskoden!? Kör på med hur höga klackar du vill. Klagar föräldrar och/eller svärföräldrar får du väl föra in klackkrav i inbjudan...

Svar på tråden kort-kort