• Paulineli

Hur berätta för nära och kära omm förlovningen?

Hej jag och min Sambo är helt nyförlovade (så lycklig !) och undrar nu hur ska vi berätta för nära och kära? Vi tänkte inte ha någon förlovningsfest, räcker det med att bara ta på ringen och hoppas att de själva ser? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Hur berätta för nära och kära omm förlovningen?
  • Bluebride

vi hade ingen fest. jag minns inte hur vi gjorde faktisk e snart 1 ½ år sen.

• Magglo

Vi var utomland sså vi tog en bild med oss och ringen och mms:ade till våra nära. Sen hade vi lite förlovningsfika när vi kommit hem.

• AnAngel

Vi skickade MMS till alla våra kompisar med bild på våra händer + ring ;)... sen skrev vi typ... äntligen!!! Föräldrarna fick veta de över en fika samma kväll...

• Tant M

Vi sa ingenting... hade annons i tidningen men hans släkt bor en bit bort. Vi var hos dom helgen efter förlovningen och väntade att de skulle se ringarna, tog en stund men sen så

• weinlove

har läst här på bt att en del har köpt tröjor med tryck på där de skrivit nyförlovad eller om man planerar bröllop blivande fru XXXXX

• RDF

Vi satte in en annons i tidningen. Svärmor blev måttligt tjurig för att hon inte fick fixa med någon fest, men mest för att de fick läsa det i tidningen. hihi.... Vi fortsätter i de banorna när vi gifter oss, men denna gång har vi tänkt skicka bröllopskort iallafall...

• Tooticki

Vi lät folk upptäcka ringarna på våra fingrar.

• Paulineli

MMS var en bra idé! Känner också på mig att svärmor skulle bli lite tjurig om hon inte fick veta det i förväg om vi skulle sätta in en annons. Brukar annonser kosta runt 500kr vår lokaltidning vill ha 495kr!

• Flamora

Om man prenumererar på en tidning kan man kanske få det gratis. Vi har Sydsvenskan och med prenumerationen får man ett antal gratisannonser på familjesidorna. Vi betalade alltså inget för vår annons. Kanske tur, för det var bara två personer som såg den

Paulineli skrev 2008-04-15 13:06:09 följande:
    MMS var en bra idé! Känner också på mig att svärmor skulle bli lite tjurig om hon inte fick veta det i förväg om vi skulle sätta in en annons. Brukar annonser kosta runt 500kr vår lokaltidning vill ha 495kr!
  • pojomo

vi sa inget utan dom fick själv upptäcka det

Svar på tråden Hur berätta för nära och kära omm förlovningen?