• Paulineli

Hur berätta för nära och kära omm förlovningen?

Hej jag och min Sambo är helt nyförlovade (så lycklig !) och undrar nu hur ska vi berätta för nära och kära? Vi tänkte inte ha någon förlovningsfest, räcker det med att bara ta på ringen och hoppas att de själva ser? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Hur berätta för nära och kära omm förlovningen?
  • Paulineli

MMS var en bra idé! Känner också på mig att svärmor skulle bli lite tjurig om hon inte fick veta det i förväg om vi skulle sätta in en annons. Brukar annonser kosta runt 500kr vår lokaltidning vill ha 495kr!

• Paulineli

Tack för alla bra tips och idéer! Nu har jag beställt en annons som kommer in på onsdag, samma dag som våra ringar blir färdiga. Så de som inte läser tidningen får upptäcka det själva eller höra det genom djungeltelegrafen!

• Paulineli

Imorgon är det dax, då kommer annonsen i tidningen! Vi bestämde oss för att hålla det hemligt fram till imorgon. Jättesvårt! Sambon önskar nog nästan att det inte skulle vara hemligt för jag har så mycket lyckligt bubbel som måste ut. Och nu finns det ju bara sambon som kan lyssna!

• Paulineli

Berättade igår!! Jag var lite rädd att mamma skulle tycka att det var lite löjligt med förlovning men hon blev jätteglad och sa att hon verkligen ser fram emot et bröllop. Min sambos pappa blev riktigt rörd, har aldrig hört honom sådan innan.

Det droppade in grattulationer och lyckönskningar hela dagen igår tack vare tidningen och djungeltelegrafen.

Idag märkte de det på jobbet så nu måste jag springa ut och köpa något gott till eftermiddagsfikan.

Oj, vad det är roligt att vara förlovad!!!!

Svar på tråden Hur berätta för nära och kära omm förlovningen?