• Paulineli

Hur berätta för nära och kära omm förlovningen?

Hej jag och min Sambo är helt nyförlovade (så lycklig !) och undrar nu hur ska vi berätta för nära och kära? Vi tänkte inte ha någon förlovningsfest, räcker det med att bara ta på ringen och hoppas att de själva ser? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Hur berätta för nära och kära omm förlovningen?
  • sviiden

Vi satte in annons i båda stora landstäckande tidningarna, en del märkte riktigt bra. Svärmor ringde och var SÅÅÅ glad, sa dock att det var väntat
    Några kompisar fick "märka" det. Det var kul.
    Ett halvår senare hade vi förlovningsfest för släkten.

• 2aug08

Vi satte in annons i tidningen. De som inte läst tidningen fick upptäcka det själva. Vi förlovade oss dagen före julafton så de i släkten som inte läst tidningen fick veta det då. Det roliga var att min sambos gammelmoster hade kollat annonserna extra noga på julafton då hon trodde att vi skulle förlova oss. Tänk vilken intuition tanten hade även om hon var en dag fel. Min sambos morfar var oxå inne på rätt spår några veckor innan.

• Paulineli

Tack för alla bra tips och idéer! Nu har jag beställt en annons som kommer in på onsdag, samma dag som våra ringar blir färdiga. Så de som inte läser tidningen får upptäcka det själva eller höra det genom djungeltelegrafen!

• jennyfer

alltidvi, vilket härligt förlovningskort. Annorlunda, fyndigt & enkelt. Snyggt jobbat!

• alltidvi
    jennyfer skrev 2008-04-18 12:55:38 följande:
    alltidvi, vilket härligt förlovningskort. Annorlunda, fyndigt & enkelt. Snyggt jobbat!
    Tack
  • Samarin

Min sambo har redan berättat för sin mor, min svärmor, att han och jag har planer på förlovning.

Jätteroligt, sa svärmor! Så när det väl händer lär det inte bli någon större överraskning direkt... Däremot vet mina föräldrar inget. Fast klart, de anar nog ugglor i mossen att det snart blir av. Typiskt föräldrar...!

• frida79

Vi annonserade i lokaltidningen där vi är uppväxta och har våra familjer
    De som inte har tillgång till den berättade vi det för.

• harthurs

Vi forlovade oss i Canada (bor har hos min pojkvan, fastman, inte riktigt van att kalla honom det hihi) och jag ringde till mamma, pappa och mormor morgonen efter och berattade.
    Satte aven in en annons i lokaltidningen dar jag vaxte upp, valdigt smidigt via internet, kostade 120 kr och da ingick bild pa oss bada :)

• Paulineli

Imorgon är det dax, då kommer annonsen i tidningen! Vi bestämde oss för att hålla det hemligt fram till imorgon. Jättesvårt! Sambon önskar nog nästan att det inte skulle vara hemligt för jag har så mycket lyckligt bubbel som måste ut. Och nu finns det ju bara sambon som kan lyssna!

• ingenjörsbruden

Vi har inte sagt något utan folk har fått lägga märke till ringarna själva....intressant att se vilka som upptäcker det först!!!

• Paulineli

Berättade igår!! Jag var lite rädd att mamma skulle tycka att det var lite löjligt med förlovning men hon blev jätteglad och sa att hon verkligen ser fram emot et bröllop. Min sambos pappa blev riktigt rörd, har aldrig hört honom sådan innan.

Det droppade in grattulationer och lyckönskningar hela dagen igår tack vare tidningen och djungeltelegrafen.

Idag märkte de det på jobbet så nu måste jag springa ut och köpa något gott till eftermiddagsfikan.

Oj, vad det är roligt att vara förlovad!!!!

• Hajime

jag och min m2b förlovade oss när vi va på skidresa med hans familj i norge för 2 år sen... kom in som om ingenting hade hänt och lät dom upptäcka ringarna själva... när ingen hade upptäckt dom efter 45min så föreslog vi att vi skulle spela ett spel ("langrenning") och DÅ upptäckte hans farbror ringarna... sen blev det "nej men oj" och "åhh!" osv...
    skickade iväg ett sms till min mamma och pappa också, dom blev glada "grattis på er! det va nästan väntat" typ

• Sibel

Vi sände sms till alla som vi ville skulle känna till förlovningen.

• Bettertogether

Vi kommer att förlova oss om två veckor, på vår tvåårsdag... Då är min mamma utomlands med sin sambo, så för dem blir det via sms de får veta. :) Har kort och gott tänkt skriva "Hälsningar från Finland Ö. De nyförlovade tu" :) Resten vet jag inte riktigt hur vi ska informera :) Kanske sms:a de närmaste och resten får titta i tidningen :)

• emelieochlinus

Vi bjöd in min och min M2b´s hela familjer för att "fira min m2b´s födelsedag". När alla kommit tog vi fram bubbel och min m2b höll ett litet tal där han kläckte nyheten.
    Det var riktigt roligt och min mamma var rörd till tårar!

• Bellanote

Vi sa inget utan lät folk märka det. familjen såg det redan på kvällen då det var grill fest.

de andra läste det i tidningen/annonsen

Svar på tråden Hur berätta för nära och kära omm förlovningen?