• CrazyM

Lite funderingar..

Kanske någon vill dela med sig lite?!

Jag är bara så sugen på förlovning. Vi vet att vi vill leva våra liv tillsammans. Det är ingen tvekan om saken. Känner mig väl lite velig ang just förlovning, för jag vill, såå mycket. Men varför? varför jag vill, det vet jag inte

Det är inget jag vill bevisa för hela världen. Det är väl mest grejen, att förlova sig, ta ett steg till i rätt riktning så att säga (inget negativt i att inte förlova sig, men ja, ni förstår?) En ring på mitt finger hade varit så snyggt
    Vi har ändå varit tillsammans i snart 4 år.

Men är det verkligen så tabu att man måååste gifta sig snart? Vi/Jag har ju inga sådanna förhoppningar. Någon gång, men inte inom ett år. Vi studerar båda för fullt och kommer så göra ett par år till, så nej. Inget bröllop än!

Men ja, behöver bara prata av mig lite..
    sen har jag kollat ringar på vigselringar.se
    Någon som har erfarenhet fårn dem? Typ titan eller rostfritt..

• Svar på tråden Lite funderingar..
  • CrazyM

Okej, då är jag iaf inte helt ute och cyklar! Vill ju så gärna!

Efterfrågar även erfarenhet från vigselbutiken.se
    "duger" ringarna där tror ni? rent allmänt liksom.. de runt 1000-2000 lappen. Jag vet att det är individuellt, men vill ändå gärna ha åsikter!

• CrazyM
    Piha skrev 2008-04-15 16:09:23 följande:
    Det beror ju vad ni menar med förlovning.Traditionellt sett förlovar man sig i samband med frieriet. D.v.s. att man är för lovad att gifta sig med varandra. Hur länge man sen väntar med giftemålet kan variera, inom ett år är väl det vedertagna, men vem säger att man måste följa det.Om ni med förlovning inte menar själva löftet om giftemål utan "bara" att ni vill byta ringar finns det vad jag vet inga sedvänjor alls då det är ett hyfsat "nytt" påfund.// P
    Ja, det där får man väl avgöra lite själv. Som sagt i TS, jag vill inte gifta mig än. Bara ta ett steg på vägen liksom. Hur man väljer att definera det, ja det är ju det jag vill veta!
    Men verkar ju inte som det är så annorlunda att förlova sig utan att gifta sig numer- traditionellt menat alltså!

Men o andra sidan är vår släkt/familj inte ås traditionella så de bryr sig nog inte!
  • CrazyM

Tack för alla era svar!

Suget finns kvar, mycket starkt! Hade först tänkt vår 4 års dag som är nu på tors. Men nja.. får försöka få det lite på tal först! Hade varit kul innan sommaren, då han åker ut på havet och är borta hela sommaren (3-4 månader).

tar det som det kommer, men hoppas jag får mod att föra det på tal innan juni! Haha!

Här i "stan" har vi inte så många juvelerare, tyvärr! Men kan ju åka in lite i landet. Inte så långt till störe stad, eller inte GBG för den delen heller.. Men vill ju inte göra det utan honom och då måste jag säga vad jag vill först!

Jag har inga problem alls att prata med honom, om något egentligen. Fast detta var/är otroligt svårt att föra på tal..

Jaja, tack återigen! Återkom gärna med lite tankar så skall jag göra det samma!

Ha en bra dag!

Svar på tråden Lite funderingar..