• FrökenK

Billigaste schalinsringarna?

Var köper man schalinsringar billigast och bäst?

• Svar på tråden Billigaste schalinsringarna?
  • gustafmatilda

Vilken fin ring Marie!

Min ring skulle kosta mer än halva priset på Jemp Guld! Frågan är: Hur mycket går de in och ändrar på ringen? Kan de till exempel lägga i en sten i en slät ring, som min är? Jag har dålig koll på sånt här... Jag undrar också hur lång leveranstid de har? Och ifall gravyr ingår i priset?

• Vidalila

marie, jag har samma fast i vitguld!

• Humlanhubbe

Jag hittade min i passionsserien på vigselbutiken.se tror jag det hette..Där var den 4000 billigare nästan än på hallbergs guld =)Bild finns i galleriet!

• FrökenK

de ringar jag kollat på, fiji samt rocky 1 carat är 8000:- billigare än affären vi tittat hos (wissings guld i linköping), jag är positivt chockad!!!

detta kanske är en dum fråga, men allt är lika äkta som att beställa hos en fin guldaffär i stan?? jag menar 8000:- är ju en otrolig prisskillnad. vilka pålägg!

• Vidalila
    FrökenK skrev 2008-04-15 18:36:25 följande:
    de ringar jag kollat på, fiji samt rocky 1 carat är 8000:- billigare än affären vi tittat hos (wissings guld i linköping), jag är positivt chockad!!!detta kanske är en dum fråga, men allt är lika äkta som att beställa hos en fin guldaffär i stan?? jag menar 8000:- är ju en otrolig prisskillnad. vilka pålägg!
    Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det :)
  • marie79

Tack!

Graveringen ingår i mitt pris, jag betalar ungefär 5600:- för den här ringen. Jag är lite osäker om man kan skicka en ring som man redan har hemma till dom, ring och kolla med dom. Jag har kollat runt på lite olika ställen som man har kommit åt och då har samma ring (jag har dubbelcheckat) kostat allt mellan 6500-9000:-. det tog en vecka ungefär innan jag fick min ring.

• marie79
    Vidalila skrev 2008-04-15 18:26:32 följande:
    marie, jag har samma fast i vitguld!
    bra val :)
  • gustafmatilda
    marie79 skrev 2008-04-15 18:51:43 följande:
    Tack! Graveringen ingår i mitt pris, jag betalar ungefär 5600:- för den här ringen. Jag är lite osäker om man kan skicka en ring som man redan har hemma till dom, ring och kolla med dom. Jag har kollat runt på lite olika ställen som man har kommit åt och då har samma ring (jag har dubbelcheckat) kostat allt mellan 6500-9000:-. det tog en vecka ungefär innan jag fick min ring.
    Jag var nog otydlig. Jag menar att jag har en shalinsring som förlovningsring och skulle nu vilja ha en likadan som vigelring, fast med sten i. Jag skulle alltså beställa vigselringen från dem helt och hållet! =) En vecka är ju schysst leveranstid, jag skulle kanske ta kontakt med dem...
  • marie79

Ok!
    Lycka till med valet av ring.

• Fröken förväntan

På Nordstans guld står det i alla fall att de kan göra ringar efter önskemål.. men jag ska ha en "färdig" så jag vet inte hur det funkar?

• 16aug08

gustafmatilda

Jag köpte en Schalinsring där jag satte in 2 extra stenar. Det var inget problem alls(fick betala extra för stenarna bara). Jag tror inte att det är något problem alls att göra som du tänkt.

• hjartan

Min ring var billigast på Guldgruvan. De har leverans på 5 arbetsdagar.

Svar på tråden Billigaste schalinsringarna?