• AndLisa

Äntligen!

Nu är det bestämt! Vi ska förlova oss på vår semester i Turkiet i sommar!
    Jag började hinta lite om att vi skulle förlova oss för ca. 1 år sen, men han har inte nappat. För ett tag sen bokade vi en resa till Turkiet till sommaren, och samma natt drömde jag att vi förlovade oss då. Dagen efter slängde jag ur mig en fråga som: "Vad säger du om att förlova oss i Turkiet?". Helt plötsligt var han helt med på noterna och svarade med "Ja, det vore jättekul".
    Jag är så himla glad och längtar så mycket! Vad gör man för att inte förstöras av väntan? Speciellt som vi ska hålla det hemligt för alla runt oss.

Var bara tvungen att prata av mig:)

• Svar på tråden Äntligen!
  • Rainred73

fniss, jag och min man förlovade oss i Turkiet år 2003 (kemer) och vi köpte våra ringar där också, det var billigt! 1500 kr för två släta guldringar.
    Lycka till med ringköpet var ni än gör det och med själva förlovningen!

• AndLisa

tack så mycket "bara jag"

Rainred73: Oj, det var verkligen billigt! Hur var det med kvalitén på ringarna? Vi ska till Side. Har du några tips på hur man kan fira förlovningen när man befinner sig i Turkiet?

• Efter 11 år är det min tur

Grattis

• Rainred73

hejsan!
    Jag var i Side med min make i fjol! Älskar denna stad. Ni skulle kunna förlova er på en strand eller i ruinen!

Vi förlovade oss på en restaurang mmed publik, vi reste med min pappa och några släktningar!

En restaurang jag kan tipsa om är Tropic som ligger precis vid stranden lite utanför centrum. vart ska ni bo i Side?

• AndLisa

Rainred73: Ja det var en bra idé! Jag har faktiskt varit i Side en gång innan och gillar också den staden. Vi ska bo på Side Best, vid familjestranden. Har lite funderingar på om vi ska bada Hamam på eftermiddagen där och sen gå ut och ta en sen middag. Vad tror du om det?

Ligger Tropic vid hamnen eller mer åt stranden?

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-04-16 18:48:20 följande:

Grattis
    Tackar...är så himla glad...kan man längta så mycket efter något!?
  • Efter 11 år är det min tur

Jodå det kan man...passa på att njuta för fulla muggar!!

AndLisa skrev 2008-04-17 13:33:10 följande:
    Rainred73: Ja det var en bra idé! Jag har faktiskt varit i Side en gång innan och gillar också den staden. Vi ska bo på Side Best, vid familjestranden. Har lite funderingar på om vi ska bada Hamam på eftermiddagen där och sen gå ut och ta en sen middag. Vad tror du om det?Ligger Tropic vid hamnen eller mer åt stranden?Efter 11 år är det min tur skrev 2008-04-16 18:48:20 följande:
    Tackar...är så himla glad...kan man längta så mycket efter något!?
  • Rainred73

restaurangen ligger mer åt stranden-hållet! Det ligger vid hotellet med samma namn! Låter bra med att besöka hamam under dagen och bli ren och mör!
    Lycka till!

• Rainred73

på ving kan ni se vart hotellet ligger

• Eleonor in love

åh vad kul=) Jag med sambo var i side förra hösten. Jag kan varmt rekomendera resauranmgen tropic, kanon personal=) vi fick till och med julkort därifrån!
    Skulle jag förlova mig i side så är stranden eller ruinerna ett måste så vacker vid solnedgång!

I gamla staden som ligger nest intill hamnen finns det bergis en massa guldaffärer, men var på din vakt. Jag och min sambo fick springa från gamla staden för att vi inte stod ut med alla påhoppande säljare men är man vänlig och bestämd så går det säkert att hitta sina dröm ringar där=)

• AndLisa

Rainred73 och Eleonor in love: Wow, den där restaurangen måste jag ju bara pröva nu när ni båda har rekommenderat den! Den ser mysig ut på bilderna iallafall!

Tror att vi kommer att köpa ringarna innan vi åker för säkerhets skull, man vet ju aldrig om man hittar någon som man tycker om där!
    Vet ni om det finns förlovningsringar som matchar där hennes har någon liten sten och ett mönster medans hans har bara mönstret?

• Vidalila

Ooh side! då måste jag tipsa om Hotel Aquarius! ett dömysigt hotell med bara 11 rum, bästa maten i side och en finpool i en underbar trädgård med bananträd, granatäpplen osv. Vilken oas!!!

• Vidalila

Ja och en stor varning för fösäljarna. Min sambo vägrar åka tillbaka pga dom. Jag håller med om att de förstörde mycket.Så oartiga och elaka. Vissa pottade efter oss för att vi inte köpte något! Hälsa heller aldrig på en restauranginkastare, de kommer ihåg dig och släpper aldrig förbi dig...säg bara nej tack. Och de kommer att prata svenska med er. Vi sa att vi var från russia en gång och då sa det inget ;)

• AndLisa

Vidalila: okej, då ska jag kolla in det. Vart ligger det hotellet? Har varit i Side en gång innan och tycker att det är jättemysigt! Däremot ska man ju aldrig prata med inkastare och så, speciellt inte i Turkiet! Men det jag minns annars är att alla var jättetrevliga! Längtar så mycket!

• Vidalila

googla på hotel aquarius Side så hittar du deras hemsida! Underbart hotell och underbar personal!

• Blondie77

Grattis på er och hoppa det blir lyckat :) Men jag måste tillägga att det låter underligt att bestämma sig i förväg för en förlovning, är inte förlovning vad som sker när någon överraskar den andre med ett frieri?...Fast jag antar att det finns olika traditioner....hoppas det blir en fin resa!

• AndLisa

Blondie77: Nja, förr i tiden var det väl kanske så tror jag. Jag tror att det är rätt vanligt att man bestämmer i förväg idag, men det kanske det inte är. Det spelar ingen roll för mig egentligen, vi gör på vårt sätt så får väl andra tycka att det är underligt:)

Tack så mycket, jag hoppas också att det blir en underbar resa:)

Svar på tråden Äntligen!