• johannesson

hjälp med duk tips!!

hej
    skulle behöva tips på vart man kan köpa billig pappers duk eller liknande förslag till dukningen..vi blir ca 80 gäster så det behövs ganska mycket..jag bor i karlsta och vet inte riktigt var jag ska vända mig...den ska va vit..

• Svar på tråden hjälp med duk tips!!
  • beccis80

Tiimari har billiga grejor! Eller kanske ÖB, men det beror på vilken kvalitet ni vill ha förstås? Det finns ju pappersduk som går att torka av, med någon sorts "beläggning" på...

• johannesson

tack..altså jag vill väll inte ha jätte usel kvalite...utan gärna lite tjockare duk kanske..men å andra sidan så ska det bara användas en kväll så det känns onödigt att lägga ut hur mycket som helst..tack så mycket för tipset..ska kika där:)

• bara jag

IKEA-lakan! 39 kr st!(finns även billigare) Det köpte vi och man ser inte att det är lakan...helt perfekt!

• johannesson

det är ju ett bra förslag..måste väll bara få någon att sy ihop dem då jag inte har någon sy maskin..men sådant går nog att ordna..tack

• beccis80

bara jag skrev 2008-04-16 18:18:55 följande:

IKEA-lakan! 39 kr st!(finns även billigare) Det köpte vi och man ser inte att det är lakan...helt perfekt!
    JA! Att jag inte tänkte på det! Jag har ju själv gjort så... Köpte lakan jättebilligt, och det går ju faktiskt att tvätta och använda sen! Håller med "bara jag" helt!
  • JuniBruden6

vi ska köpa röda lakan från ikea o sen ska min mamma sy löpare av vita lakan,,,, super duper bra

• bara jag

Vaför måste ni sy ihop dem? Det är ju mer behändigt om de inte är ihopsydda, ifall ni ska flytta på bord..och det tar ju en evighet! Sen kan man ju återanvända dem som lakan eller annat efter festen

johannesson skrev 2008-04-16 18:21:53 följande:
    det är ju ett bra förslag..måste väll bara få någon att sy ihop dem då jag inte har någon sy maskin..men sådant går nog att ordna..tack
  • bridesilly

kan säga samtidigt att walkisoft och dunicel är dom bästa i katergorin dukrullar och har samma kvalite men för dunicell betalar man något mer för namnet bara. vi köpte walkisoft och är supernöjda med resultatet och det kommer passa hur bra somhelst till bröllop. Kanonbra personal där med som orkade svara på en blivande bruds frågor

• 081110 1

Ica Maxi eller hos en företagsåterförsäljare som säljer till restaurang. Restauranggrossist?

Svar på tråden hjälp med duk tips!!