• IdaAstrid

Någon som kan Österlen - Kockska gården?

Ska iväg några dagar runt Valborg och funderar på Österlen eftersom vi aldrig varit där. Har hittat bla Kockska gården på nätet som verkar mysigt. Har någon varit där? Eller kanske tips om någon annanstans på Österlen som är bra/bättre?

• Svar på tråden Någon som kan Österlen - Kockska gården?
  • allehanda

Kockska gården kan jag inget om men Simrishamn är ju trevligt(lite pensionärsvarning dock under vintern).Karlaby krog som ligger utanför Simrishamn skall också ha fint boende (har jag hört) och maten är god(har ätit där).Brösarps gästis har boende och deras kök är känt för sin skånska meny.
    Glöm inte ett besök på Buhres i Kivik(fiskaffär med restaurang),Brummers krog i Skåne-Tranås,Kiviks musteri de har också restaurang,Kiviksås musteri ja jag är otroligt partisk när det gäller Österlen men det är en fin bit utav Skåne.Kom kanske lite utanför ämnet men

• Tinga

Har inte varit på Kockska gården men däremot på Karlaby Kro, och där är både fantastiskt fint att bo och serveras väldigt god mat. Restaurangen på Kiviks musteri kan jag också rekommendera, och kanske ännu mer deras calvados- och ciderprovning, men det är inte särskilt mycket billigare att handla i deras fabriksbod än det är att handla på ICA. Möjligtvis att de har ett större sortiment.

Vill man bo lite billigare men fortfarande mysigt kan jag rekommendera Agda Lunds pensionat i Kivik; gammmaldags och hemtrevligt. Där kan man också hyra cyklar om man vill se Österlen den vägen.

• IdaAstrid

Tack för informationen! Ingen annan Österlenare på forumet?

• Cristin

Kockska gården är faktiskt ett väldigt mysigt hotell, lite gamla anor, i korsvirkeshus, med fin historia. Priserna är rimliga.

Jag har jobbat där i 6 år ;)

• nisse2009

Mellby Klockaregård är jätteMysigt! Karlaby kro är fantasiskt fint! Mötesplats Österlen är också härligt men lite dyrare- maten fantastisk!

• Roberta

Jag har bott på Kockska gården förra sommaren. Mysigt, trevlig personal och väldigt god frukostbuffé.

Svar på tråden Någon som kan Österlen - Kockska gården?