• Längtans pirr

bröllop på stranden!!

Hej hej!
    Jag och min blivande funderar på att gifta oss på stranden i Åhus. Är det någon som har några erfaranheter av detta? chansen att det kommer regna denna dag är ju enorm, så vi är lite tveksamma. Är jätte nyfiken på att höra om några sådana bröllop, tips m.m.

• Svar på tråden bröllop på stranden!!
  • Fru Cinderella

Om man planerar för utomhusbröllop i sverige så måste man ästan ha en back-up plan. Vi gifte oss i trädgråden till en herrgård. Hade det regnat hade vi hållt vigseln i matsalen i stället.

Så planera på och håll tummarna för bra väder, men ha en back-up plan!

Alternativt kan ju tält vara en back-up plan då kan ni fortfarande vara på samma plats, men i skydd från regnet!

• Emmmmm

vi ska gifta oss i ireviken, det hade ju varit väldigt typiskt om det skulle regna, men som sagt man får nog ha en back-up plan. regnar det bara lite så kan man ju ha paraply men om det ösregnar då är det ju värre att stå ute

• Stjärnblomma

Vi gifte oss på stranden i Ängelholm för två veckor sedan, och det var helt underbart. Men som tidigare sagts, en back-up plan är ett måste. Om det hade spöregnat skulle vi varit på ett rum inne på hotellet vi tillbringade bröllopsnatten på, det ligger på stranden. Men så gifte vi oss för oss själva också, inga gäster förutom vittnena. Ett stort tält kan nog funka om man är några stycken, jag vet inte hur man löser det om man är många och det inte finns en lokal i närheten...

• gekas

Hej, Vi ska gifta i Ar, på Gotland och hoppas verkligen att det är fint väder. Dock har vi funderat ut plan B, vilket vi verkligen hoppas att ej behöva använda....

• Emmmmm

vad blir er plan b? så länge det inte spöregnar så står vi med paraply, men annars har vi inte kommit på någon b-plan än..

• gekas

plan b: där som festen ska hållas

Svar på tråden bröllop på stranden!!