• Pärlhönan

Vilken blankett för att behålla efternamnen

Eller kan man bara skicka in ansökan hindersprövning? Vi försöker ju hitta på ett nytt, men detta kommer ju inte hinna bli klart till bröllopet så vi behåller våra egna.
    Måste man skicka in detta i samband med hindersprövningen eller kan vi vänta någon vecka nu?
    Måste vi skicka in namnlapp, när vi inte ska byta?

• Svar på tråden Vilken blankett för att behålla efternamnen
  • Bellanote

Ni behöver inte skicka in någon namn ändring alls när ni inte ska byta i samband med bröllopet. utan tror det bara är hindersprövningen som gälle.

• Inni84

Om man behåller namnen så behöver man inte anmäla något....det är bara att meddela sen när ni har bestämt er vad ni vill heta. Så sa de till mig när jag ringde och kollade med Skatteverket.

• Pärlhönan

Ok. Tänkte att jag skickar in för hindersprövningen först, så ser vi hur långt vi har kommit med efternamnen sen

• Nessan

Fast på efternamnblanketten finns ju en ruta där man kryssar i att man behåller sina respektive namn, alltså borde efternamnsblanketten oavsett val av namn fyllas i och lämnas in innan vigseln.

• misstrixie

Vi fyllde i den blanketten också och skickade in trots att vi ska behålla våra namn. Eftersom det fanns en sådan ruta, som Nessan säger, så tänkte jag att de nog vill att man gör det. Men det kanske inte behövs? Jaja, känns bra att vara på den säkra sidan.

Svar på tråden Vilken blankett för att behålla efternamnen