• Vidalila

Ny tråd om misslyckade bröllop

För ett tag sedan fanns det en tråd som handlade om misslyckade bröllop, som var både superrolig och ack så lärorik. Nu tycker jag det börjar bli dags för en ny! Både folket här på BT har bytts ut, och många bröllop har hållts. Något fel borde ju har gjorts...

Shoot! Ge mig era skräck-bröllop!

• Svar på tråden Ny tråd om misslyckade bröllop
  • Trisen

Puffar på den här tråden

• Cissit

Det här var ett bra tag sen..och inte heller vårt eget bröllop utan en släkting i finland.

Vi var på själva vigseln, åt middag och allt var frid och fröjd, men sen när partyt precis hade börjat så packade bruden och hennes sida ihop och åkte. Vi hängde inte med på vad som hände, men det var ett jäkla liv. Sen fick vi höra att bruden hade fått för sig att brudgummen hade kollat för mkt på min brors tjej (det var alltså min styvbrors morbror som gifte sig)och då blev bruden sur och drog. Där stod vi snopna på ett tomt dansgolv.

De höll iallafall ihop ett tag efter det här. I bröllopspresent hade de fått en fin handgjord kastyxa av vår familj (eftersom de hade provat på att kasta yxa hemma hos oss och tyckte det var jättekul), den fick vi höra hade åkt i dörren och precis missat stackars morbrodern när han rymde ut.

De gick i parterapi och hängde ihop nått år, men som ni kanske förstår så var det inget stabilt förhållande.

Jag har det här lite som skräckexempel och tänker "värre än så kan det iallafall inte bli på vår fest".

Men så här i efterhand var det ju ganska roligt (inte för dem såklart, men situationen var så bisarr).

• bara jag

men herregud! Man får väl lita på den man gifter sig med och inte vara så naiv och svartsjuk i onödan...ja, hon lät labil!

• 20080802

Jag pratade nyss med en bekant som gifte sig för ett år sen eller så. De blev magsjuka bägge två lagom till bröllopsdagen. Hon på natten innan och han samma morgon. De klarade sig genom middagen men var ju inte så pigga precis och kunde inte njuta av vare sig mat eller champagne. Huvva! Men nu vet jag varför man inte ska gifta sig i vinterkräksjuketider!!

• bara jag

Ja, det är väl tur man gifter sig på sommaren då :), fast vad som helst kan ju hända (Peppar peppar)

• Vidalila

usch så hemskt. vilken ångest! den är inte så dum ändå, ide´n med bröllops-försäkring!

Svar på tråden Ny tråd om misslyckade bröllop