• EKBSTI

förlovning nästa helg..

Jag och sambon funderar på att förlova oss nere i Skåne nästa helg. Ringarna ligger och väntar på rätt tillfälle.. Hade egentligen tänkt slå till i vintras redan men så blev det inte. Hur som hellst så kommer vi att befinna oss i Malmö området nästa helg och därför undrar jag om det är någon som har förslag på vad man skulle kunna hitta på för romantiskt där i krokarna. Kanske förslag på plats att byta ringarna på eller någon aktivitet som man kan göra.
    Tacksam för all hjälp!!

• Svar på tråden förlovning nästa helg..
  • harthurs

Har tyvarr inga tips men onskar er ett stort LYCKA TILL!
    (kanske googla..?)

• EKBSTI

Tack!

Google har jag redan besökt..men det går inget vidare!
    Kanske har någon som känner till Skåne bättre än jag något personligt tips. Är svårt att hitta smultronställena tycker jag!

• AndLisa

Om ni har möjlighet att åka runt tycker jag absolut att ni ska åka till Kåseberga och förlova er. Det ligger ca. 1½ timme från Malmö, förbi Ystad, längst ner på spetsen av landet.
    Där ligger bland annat Ales Stenar.
    Är en fantastiskt mysig liten fiskarby med en liten hamn och några fiskrökerier.
    Om jag skulle förlova mig någonstans i skåne skulle det absolut vara där!
    Lycka till och hoppas att ni får en minnesfull dag!

• Marsaphir Marlean

Jag gillar Kung Carl Kristian hotell i Kristianstad!

• Marsaphir Marlean

Varför inte fara till havet vid Kivik? Eller NEJ! Åk till de underbart gula gullviveblommande såhär års "änglakullarna" vid Brösarps backar.

• EKBSTI

Tack för tipsen!!
    Brösarps backar har jag varit på tidigare, det är väldigt fint där!

Jo vi har möjlighet att åka runt lite var som i Skåne och eventuellt också Halland. Så alla förslag kan gälla i stort sett hela skåne och västkusten upp! En natt i Lund är inbokad men än så länge är det fritt efter det!

• Marsaphir Marlean

På stranden en kväll med ett hjärta ritat i sanden?

• AndLisa

Då tycker jag absolut att ni ska åka till Kåseberga. Där kan ni också kombinera med "Marsaphir Marlean"s förslag för där finns en liten sandstrand också.
    Fast ska ni åka dit så är det klart en fördel att tycka om fisk, eftersom det är en gammal fiskeby!

• EKBSTI

Det hela slutade iaf såhär..

Vi hade bestämt oss för Brösarps backar och åkte förbi kvällen innan för att kolla runt lite. Vi grillade nere på stranden på Ravlunda skjutfält, vid Haväng. Där hade vi varit förrut och visste hur fint det var.
    Sedan kände vi båda två att Brösarps backar nog inte var rätt för oss... Så det blev på stranden i Ängelholm där vi firade 6månader tillsammans. Det hela blev verkligen väldigt mysigt!

Tack för förslagen!

• Samarin

Härligt att läsa att allting gick så bra! Jag vill också förlova mig på stranden (drömmer mig bort). Kanske ska föreslå för sambon! Hi hi!

Grattis till förlovningen!

Svar på tråden förlovning nästa helg..