• EnaOline

Make up??

Hej alla!

Är det dyrt att bli sminkad för 590 kr där b la inkluderas en gratis prövsminkning några dagar/ någon vecka innan bröllopet? Jag tycker priset verkar rimligt, om man skippar att fixa håret.. hrmm... eller jag kanske är snål? hihi

Håruppsättning, samt ett gratis tillfälle för att prova ut frisyren kostar 1800 NOK

• Svar på tråden Make up??
  • EnaOline

jag hade tänkt kolla upp med frisör skolan här i Norge om vad det kommer att kosta om man går till en blivande frisör... vi ska försöka dra ner kostnaderna så mycket som det bara går, hade vi tänkt!

• Fröken Larsson

Jag tycker det låter jättebra! Jag betalar 3000 för hår, smink och hjälp med klänningen, där konsultation ingår men inte provsminkning eller håruppsättning...

• Tooticki

Låter bra, jag betalade 1500 (i Göteborg) för hår + smink samt provhår/-smink, dessutom fixade hon min man också i det priset.

• Embo81

Betalar 1000 för hår och 700 för smink o då är det provsmink och provupssättning veckan innan. Så jag tycker ditt pris låter rimligt.

• EnaOline

oki do vet jag att jag ligger på rätt spår! Tack tjejer!

• ganesha

Jag ska betala en kram till min sambos kompis som har lovat att sy ihop mitt hår och en mascaraborste kan jag hantera så jag ska betala min spegelbild med ett leende. =)

Men annars skulle jag inte betala mer än 1000 om någon annan skulle göra det. Min student-balfrisyr fick jag gjord för 250kr och den gick inte av för hackor!

• Vinterbruden 08

Hade jag varit dig så hade jag inte skippat håret.. Hade nog istället fixat håret och sen prövat att sminka mig själv.. Du kan ju gå förbi Make Up store.. Dom har olika klubbkvällar lite då o då och jag var där för ett par veckor sen och fick tips om brudsmikning och deras nya serie med smink speciellt för brudar.. Men håret tror jag är svårt att fixa så att det blir riktigt snyggt och håller hela dagen och då så har jag ändå jobbat med hår ganska många år, dock som hårtekniker, men hela jobbet då går ju ut på styling..

• Skonie

Betalar 600kr/h, räknar med 1-1½ h, för håret och 400 för sminket exkl provsminkning. Då ingår produkter för 400 i priset

• Troll1
    Skonie skrev 2008-04-23 18:16:26 följande:
    Betalar 600kr/h, räknar med 1-1½ h, för håret och 400 för sminket exkl provsminkning. Då ingår produkter för 400 i priset
    Var då? Nu blev jag nyfiken...
  • Skonie

Håret är på formbar och sminket är på MAC

• Troll1
    Skonie skrev 2008-04-23 18:34:59 följande:
    Håret är på formbar och sminket är på MAC
    Jag hade för mig att de var dyrare på Formbar. Ligger de i närheten av varandra?
    Många frågor...
  • Skonie

Nä inte direkt. MAC ligger i Nordstan. Formbar ligger mittemellan hotellet och MAC. Tänkte ta en florist nånstans på vägen

• Rosenpetunia

590 kr. är definitivt rimligt. På bröllopsdagen skulle jag absolut inte sminka mig själv om jag inte var väldigt kunnig i så fall. Det är så pass speciellt så dels tycker jag att man ska unna sig den lilla "lyxen", och dels gäller det att pricka helt rätt med sminkvalet om det ska hålla hela långa dagen och framförallt inte hamna på halsen med alla dessa lyckotårar...

Lycka till!

• EnaOline

alltså jag skippar att fixa håret, hos just den frisören, ska kika på frisörskolan, om de har billigare..

• Vinterbruden 08
    EnaOline skrev 2008-04-23 19:51:21 följande:
    alltså jag skippar att fixa håret, hos just den frisören, ska kika på frisörskolan, om de har billigare..
    Aha Då förstår jag... Det var en smart idé!
  • EnaOline

jopp! ;) det är en bra idè faktiskt! :)

Svar på tråden Make up??