• Tossboll

    Tvåkönad svensexa

    Jag håller just nu på att bistå min blivandes svensexa med namn. Saken är den att han har några tjejkompisar som han står väldigt nära och som jag vet att han skulle vilja ha med på svensexan. Jag har inga som helst problem med dethär men bestman verkar bli lite sur.

    Hur har ni gjort har ni hållt er till enkönade svensexor/möhippor? Jag ser det som en roliga dag för den som skall gifta sig och att då bara få spendera den med några av sinna vänner för att de andra har fel kön tycker jag känns fånigt...

  • Svar på tråden Tvåkönad svensexa
  • bara jag

    Gör som ni tycker, men det är ju bestman som anordnar den till honom...som en "överraskning"

  • Pyrate

    I min vänkrets är könsfördelningen ca 50-50 och jag hade tyckt att det var ganska tråkigt om hälften av mina närmaste vänner inte hade kunnat komma på min möhippa bara för att de tillhör fel kön. Sålunda tycker jag att en tvekönad svensexa är en ypperlig ide - det viktigaste är ju ändå att de personer som festföremålet håller av mest närvarar.

  • konichiwa girl

    Jag hade en tvåkönad möhippa sist jag gifte mig. Och jag sade åt mina tärnor att det var ett måste. Jag hade jättefå tjejkompisar och har ju alltid umgåtts mer med killar.

  • Zozo

    Kan väl bli en lika bra sexa för det. Om det nu inte var tänkt att det skulle bli striptease eller liknande, för det är kanske tjejkompisarna mindre intresserade..

  • Duchess

    Du kan ju hälsa din m2b's bestman att det t o m finns de som har kombinerade mösexor/svenhippor, eller vad det nu kan heta

    Vi hade en sådan, och det var jättetrevligt!

  • Zozo

    Jag ordnade de ör mina vänner ocksa, atminstone delvis gemensam och det var himla kul!

  • feministbrud

    Stiptease är tack och lov många killar också helt ointresseradde av!


    Zozo skrev 2008-04-24 13:18:43 följande:
    Kan väl bli en lika bra sexa för det. Om det nu inte var tänkt att det skulle bli striptease eller liknande, för det är kanske tjejkompisarna mindre intresserade..
  • Celeste97

    Jag tycker det är självklart att man ska ha med alla sina kompisar på hippan/sexan, oavsett kön. Förstår inte hur det kan bli roligare att välja bort några?

  • Lillsnufflan

    Min m2bs bekantskapskrets består till övervägande del av tjejer. Hans två marskalker är båda kvinnor så jag räknar med att de inte kommer att ha några problem att ordna en blandad svensexa.

  • Duchess

    Lillsnufflan:
    låter nästan som jag och maken. Han har många tjejkompisar och jag har alltid umgåtts mycket med killar.

    För den som är nyfiken finns det en del bilder från vår mösexa/svenhippa i den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2445185.html

Svar på tråden Tvåkönad svensexa