• Glazyr

Flask ettiketter...

Hej.
    Är det någon som är bra på det här med ettiketter till flaskorna....
    Skall bjuda på bubbelvin och vill ha egen ettikett på flaskan...har sett att det finns att beställa flaskor med egen på men typ 400:- flaska är på tok för dyrt för mig så tänkte göra egna genom att ta bort den gammla och sätta dit en ny men vet inte vad för papper jag skall ha eller om jag skall ha speciellt lim????
    någon som vet?

• Svar på tråden Flask ettiketter...
  • påskharen

Jag har gjort egna etiketter till både öl och vinflaskor. Jag mätte den ursprungliga etiketten och gjorde sedan en egen med samma mått i Illustrator sedan tog jag helt enkelt dubbelhäftande tejp eftersom jag var osäker på vilket lim som passade bäst. Jag använde samma papper som jag ska ha till festhäftet tror att det är ett 100 g papper. Lycka till!

• FruRålin080808

Har du någon bild? Lite nyfiken på resultatet;)

påskharen skrev 2008-04-24 14:03:36 följande:
    Jag har gjort egna etiketter till både öl och vinflaskor. Jag mätte den ursprungliga etiketten och gjorde sedan en egen med samma mått i Illustrator sedan tog jag helt enkelt dubbelhäftande tejp eftersom jag var osäker på vilket lim som passade bäst. Jag använde samma papper som jag ska ha till festhäftet tror att det är ett 100 g papper. Lycka till!
  • påskharen

Ska försöka ta en bild och lägga upp så fort jag hinner.

• påskharen

Nu har jag en lagt upp en bild på öletiketterna i mitt galleri, tyvärr är jag inte någon bra fotograf.

• Thailand 08

Jag tog bort etiketter på blåa vinflaskor och satte dit egna.
    Köpte papper till skrivaren på Bokia som är som klistermärken.Bara att riva bort baksidan och trycka på flaskorna

• 081110 1

Jag har jort ett pyssel på det temat. Har du en skrivare kan du använda den, om inte går det lika bra med stämplar, urklippta bokstäver eller material för scrapbooking för att skriva ett meddelande. Enkelt men uppskattat!

Kolla in bilder på det här:

husmusen.blogg.se/2008/april/varpyssel-med-vinflaskor.html

• 081110 1

Det går enkelt att fästa etiketterna med dubbelhäftande tejp!

• Äntligen är det min tur

Jag har köpt sånna där A4 ark som är dubbelhäftande som man skriver ut i skrivaren. Det finns mindre också som adressetiketter. Ett A4 delat på typ 24 eler så. Dom ska jag ha till vattenflaskor mm.

Svar på tråden Flask ettiketter...