nio personer! (kanske tio +1 ? )
Vi kommer bli sammanlagt 9 pers på festen och det känns bra, litet och intimt precis såsom vi vill ha det! Det borde gå att göra ett ganska fint bröllop och intimt och oförglömligt till kanske ett ganska rimligt pris också jag hade tänkt som så att jag plus blivande brudgummen, tärnor och marshalk ska laga maten, och vi är hemma hos oss efteråt, vi har en otroligt vacker lägenhet, med 3 meter i tak, stora fönster osv. Ha en massa ljus och lite blommor borde kunna öka mysfaktorn?? :)
Musik: det blir från datorn... :)
Fotograf: sambons arbetskamrat, så vi kanske bjuder honom och hans sambo också på bröllopet? vi får se, men jag tror nog det inte kommer bli så, jag vill ha bröllopet bara för familj o de allra närmsta vännerna!
Kyrkan blir gratis, den är från ca år 1100, sån ser den ut www.oslosurf.com/innhold/00000083.shtml
tårtan tänkte vi köpa, och lite vin till maten, vi dricker inte alkohol, så det blir bara två tre stycken bag in box och någon god drink som också ska göras av mig, med inget alkohol i faktiskt, eller kanske lite? få se vad det blir för drink. Frågan är själva middagen, tänkte ha förrätt och sen huvudrätt, som jag vet inte om man kan göra så, men jag gör fantastiska smörgåstårtor, kan man verkligen ha det som middag?? Och efterrätt och sen tårta..?
Klänning är inköpt på ebay!
det som fattas är:
ringar
assec. till bruden, allt från slöja, underkjol till skor
make up fixat! 590 NOK med en gratis provsminkning
hår: ska fixas, väntar på prisförslag från frisörskolan här i norge
Kostym, samt assec. till brudgum, en klippning, skor, osv osv..
fotograf fixat (1500 NOK) Kanske till och med 1000 NOK
maten på gång?
Har jag missat något? Låter detta som om vi har någorlunda koll?? Rimligt?
Vi ska ha ett överraskningsbröllop, så vi ska se till att familjerna kommer hit, vännerna kommer få veta vad det handlar om, 3 brudtärnor, 2 marshalkar (kanske en till)?
( här planeras det för fullt, så vi har inte helt bestämt hur vi ska göra, men idèn är att låta dem gå på en kort, liten sightseeng, och ha som krav att de måste vara finklädda, eftersom ställena de kommer besöka, kräver kostym.. som ett sista ställe ska de då hitta till vår kyrka, där tärnor o marshalk väntar med inbjudnings kort till bröllop. ( vi ska ha ett rimligt tidskrav, och telefonkontakt, så vi vet att de är i närheten av kyrkan. Dum idè?
De kommer inhandla kläder eller ta på sig det de själva vill (kostym)
Färgtema? vet inte än?
datum? vet inte än?
inbjudningskort osv: fixas av sambon (han jobbar som designer)
Kom gärna med era synpunkter!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-25 08:44
oj vad jag babblar, jag tror BT har blivit en avreageringsplats för mig, där jag skriver mina flummiga tankar och idèer, vi har ändrat våra planer en massa gånger, men nu börjar det kanske bli lite ordning? hrm..?