• Tittij

Dikt om fond i doppresent

Jag är ju inte så poetiskt av mig så jag kollar om det finns nån duktig här inne som kan rimma ihop nåt kul om att jag öppnat en fond där jag sätter in pengar varje dag till 20-årsdagen, i dopppresent. Brukar vara så mmånda duktiga rim-tjejer här

Är en liten tjej som ska döpas.

• Svar på tråden Dikt om fond i doppresent
  • Tittij

Ingen som känner sig poetisk och kretaiv idag?

• Tittij

Jag börjar lite själv:

Jag önskar dig framgång och lycka i livet
    Att jag alltid finns vid din sida är givet!

Sen skulle jag vilja få in nånting om att när tjejen blivit stor och ska flytta finns en liten fond som fås på 20-årsdan.. Hur rimmar man ihop det?

• Nessan

Det är dock först när du fyller 20 år
    som du min dopgåva får.
    Fram till dess kommer jag varje år sätta in pengar åt dig
    i en fond så att gåvan kan föröka sig.

Nåt sånt kanske?

• Nessan

Utgick från att du menade varje år, eller tänker du faktiskt sätta in pengar _varje dag_ till flickan fyllt 20??

Tittij skrev 2008-04-25 10:45:32 följande:
    öppnat en fond där jag sätter in pengar varje dag till 20-årsdagen, i dopppresent.
  • Tittij

Jag tänkte sätta in 100 kr varje månad :) Ser att jag skrivit konstigt.. Haha
    Ditt första förslag var bra! Tack

• Tittij

Jag önskar dig framgång och lycka i livet
    Att jag alltid finns vid din sida är givet!
    Det är dock först när du fyller 20 år
    som du min dopgåva faktiskt får.
    Fram till dess kommer jag varje månad spara en slant åt dig
    i en fond så att gåvan kan föröka sig

• Nessan

Oj, det var en generös gåva, det kommer ju bli 24000 kr du sätter in. Antar att du har en ganska nära relation till tjejen då (eller tja, föräldrarna än så länge kanske)!

Det är ju bara att byta ut år mot månad i mitt rim, så är det inga problem.

• Nessan

Fint!

Tittij skrev 2008-04-25 11:52:43 följande:
    Jag önskar dig framgång och lycka i livet. Att jag alltid finns vid din sida är givet! Det är dock först när du fyller 20 år som du min dopgåva faktiskt får. Fram till dess kommer jag varje månad spara en slant åt dig i en fond så att gåvan kan föröka sig.
  • Tittij
    Nessan skrev 2008-04-25 11:54:45 följande:
    Oj, det var en generös gåva, det kommer ju bli 24000 kr du sätter in. Antar att du har en ganska nära relation till tjejen då (eller tja, föräldrarna än så länge kanske)! Det är ju bara att byta ut år mot månad i mitt rim, så är det inga problem.
    Ja det är klart att det blir en slant. Men 100 kr i månaden känns ju knappt. Det räcker ju till körkort eller till det nödvändigaste när man flyttar hemifrån hade jag tänkt
  • Tittij

Tusen tack för hjälpen!! Kram

Svar på tråden Dikt om fond i doppresent