• Sanfor

Infektion..

Nu börjar jag bli lite trött på min kropp, den hittar alltid på nya sätt att gå sönder..

I måndags plockade jag ut min p-stav, (man måste plocka ut den efter tre år) Allt gick bra, det mindre än cm-långa såret på överarmen tejpades istället för att sys, med fyra ca 7 cm långa tejpremsor satta som en stjärna med såret i mitten.

Efter någon dag började det svida, tänkte att det var helt normalt. Sen upptäckte jag att det blivit blåsor under en av tejpbitarna. Tänkte fortfarande att det var normalt, säkert någon form av friktionsblåsa. Det som hände sedan var att en av tejpbitarna lossnade och att huden under var illröd och med varande blåsor. Sedan kom det fler och fler blåsor och armen svullnade.

Igår fick jag åka till läkaren som sa "infektion" så nu går jag på penicillin i tio dagar. Det är verkligen märkligt, eftersom själva stället de skar på inte är inflammerat, utan det är där tejpen suttit. En hastigt uppkommen tejpallergi???

Var bara tvungen att skriva av mig..hoppas inte det blir fula ärr av blåsorna, vill kunna vara bararmad under sommaren och min brudklänning är halterneck :(

• Svar på tråden Infektion..
  • Fröken Larsson

Nej men stackare! :-O Usch det lät hemskt det där! *kramar om*

• Hammerman

Tumör på spottkörteln. Trodde inte att ärret skulle bli så stort bara (var ju bara en liten knöl för fasen!) men nu gick både ansiktsnerven och en stor halsven rakt genom knölen så dom behövde väl lite utrymme så dom inte riskerade ha sönder något... har fortfarande lite halvtaskig känsel på vänstra sidan ansiktet.

• Fröken Larsson

Oj....jag som tyckte min fästman hade ett läskigt blindtarmsärr (refererat till som "the shark bite"). Där ligger han i lä! Du mår bra nu hoppas jag?

• Hammerman

Jag mår bra som bara den. Tycker om mitt ärr, det ser sådär lagom brutalt ut.

• Paeonia

Jag är också oerhört trött på min kropps duglighet Så jag förstår precis hur ni andra känner er. Kan man aldrig bara få slappna av och leva sitt liv?

Har legat inne på sjukhus i veckan och är nu tillfälligt utskriven i väntan på en diagnos. De diagnoser det står emellan är inte kul någon av dom

Som om jag inte fått mitt med artriten och psoriasis......suck.

Nu kan jag dessutom få riskera hörselnedsätting och på längre sikt dövhet Golvet gungar hela tiden och däremellan åker jag karusell. Jag tycker varken om sjön eller tivoli

SKIT, SKIT, SKIT (var bara tvungen att skriva lite)

• fitforfight

Usch ja !! min kropp fungerar inte heller fullt ut. Jag har väldigt många allergier ,min hud är jättekänslig och huden på fingrarna spricker (inte alls skönt) sen har jag struma och fick förra veckan ett brev om att jag nu har cellförändringar i livmoderhalsen . Tycker synd om mig själv

• Silva79

Sist jag skulle plocka ut mina p-stavar (det var när det var 6 st och inte bara 1 st) så hittade dom inte den sista. Sköterskan rotade en bra stund efter att bedövningen gått över, inte roligt alls... Fick sen en tid några veckor senare då en läkare skulle ta bort den sista istället, han öppnade upp två cm istället för det lilla på 5mm och han hittade den knappt ändå. Tillslut var den ute och ärren är inte vackra alls, har nog en 5-6 ärr (har haft norplant och implanon flera ggr) på samma ställe och det bildar en grop.
    Man tänker inte på ärren och jag lovar att ingen annan gör det heller (om du inte påpekar det för dom då :P ). Så var lugn och låt det läka...

• Sanfor

Lagt upp en bild i galleriet på min arm, men fick inte med allt på en bild. *suck*
    Nu kliar det infernaliskt också...

• Kärlek ger näring åt själen

Sanfor:
    Det ser ut som om du fått en allergi mot klisteret på tejpen (kan hända men det är vääääldigt ovanligt).

Kan lägga till mig på listan här. Har en infektion i nagelbandet. går också på penicilin men det pulserar och kliar i mitt stackars långfinger så jag vet inte var jag ska bli av.
    Så nu blir det daglig omläggning med asollösning för att dra ut allt var som finns i fingret. Tyckte det likna ET s fingrar

Fitforfight : har själv haft förändringar i livmoderhalsen. Mindre roligt så jag vet hur det känns. Hoppas att det bara är en lättare form.

Det är sjukt hur kroppen håller på egentligen.. varför kan den inte vara snäll istället

• Sanfor

ska väl iofs inte klaga efter att ha sett Hammerman 1 bild..

men det är så mkt som går sönder hela tiden.. opererat bort gallblåsan pga gallsten, allergier, IBS, magreflux, migrän, ont i ryggen, sköldkörtelsrubbningar, när jag försöker komma igång å träna får jag inflammation i höften osv osv osv..

• Kärlek ger näring åt själen

Sanfor nej man ska nog inte det...

Oj.. Jag har : psoriasis (på fötterna ),glutenallergi,pollenallergi,magkatarr,knäproblem
    Ush känns som om listan går hur långt som helst

• Sanfor

..precis.. synen blir bara sämre, om det blir ännu sämre kanske jag inte längre kan korrigera till fullgod syn (i dagsläget -9.5), eksem i hela hårbotten, tinnitus..nu ska jag sluta å beklaga mig, men som du säger..man kan hålla på hur länge som helst.

Ibland undrar jag om det är jag som är gnällig..men det kan inte vara normalt att råka ut för så mkt?

• Magglo

Sanfor: jag jobbar som medicinsk diagnostiker och stöter ofta på patienter som är överkänsliga mot just tejp. Be om att få en hudvänlig tejp nästa gång och får du blåsor fler gånger kan du börja med att smörja in med hydrocortisonkräm som finns receptfritt på apoteket. De patienter jag haft som brukar ha problem har inte fått några ärr utan de bleknar så småningom.

• Ars amandi

jag får liknande av vanliga plåster, spec dom i plast... om jag har slut på mina sensitive plåster å måste ta ett vanligt så har jag exem som varar sig när jag tar bort plåstret, sen går ja i över en vecka med ett fult märke med exakt samma form som ett plåster...

men inga ärr har det blivit så du kan nog vara lugn, så länge du inte pillar på´t

• GooShie

Jag har i stort sett konstant svampinfektioner. Som i sin tur leder till andra besvär såsom UVI och Bakteriell vaginos. Trots att alla säger att det inte har med hygien att göra eller att man är överdrivet "hygienisk" så känner man sig allt annat än fräsch när man stinker fisk.. Sexlivet blir inte alls lidande ;)

I övrigt har detta året vart kantat av luftvägsinfektioner, magkatarr men lyckligtvis inga depressioner eller dylikt.

Nä nu får man tänka på det bra i livet.. Annars kanske kroppen hjälper till med gnällandet? ;)

• Waersta

Är inne och läser lite i eran tråd och konstaterar mest att jag inte ska klaga på min förskylda hals.. lider faktiskt inte av något annat just nu.

Hoppas ni blir bättre snart! kram!

• Zozo

GooShie.. Jag var sadan i en period ocksa.. Prenumererade i princip pa Pevaryl och dyl och UVI akte jag pa varannan gang.. När maken och jag slutligen flyttade ihop (vi hade distansförhallande under nagra ar) sa försvann det. Min gyn förklarade det med att det för kroppen var som om man hade en ny partner varje gang och hans och min bakterieflora inte hann vänja sig.. typ. I början hade det dessutom med att göra att jag fick antibiotika för grov acne... (Hur sexig känner man sig med manansikte och kli pa de mest underbara ställen??) Naja, för mig gick det alltsa över. Har du nagon aning om var det kommer ifran?

Svar på tråden Infektion..