Infektion..
Nu börjar jag bli lite trött på min kropp, den hittar alltid på nya sätt att gå sönder..
I måndags plockade jag ut min p-stav, (man måste plocka ut den efter tre år) Allt gick bra, det mindre än cm-långa såret på överarmen tejpades istället för att sys, med fyra ca 7 cm långa tejpremsor satta som en stjärna med såret i mitten.
Efter någon dag började det svida, tänkte att det var helt normalt. Sen upptäckte jag att det blivit blåsor under en av tejpbitarna. Tänkte fortfarande att det var normalt, säkert någon form av friktionsblåsa. Det som hände sedan var att en av tejpbitarna lossnade och att huden under var illröd och med varande blåsor. Sedan kom det fler och fler blåsor och armen svullnade.
Igår fick jag åka till läkaren som sa "infektion" så nu går jag på penicillin i tio dagar. Det är verkligen märkligt, eftersom själva stället de skar på inte är inflammerat, utan det är där tejpen suttit. En hastigt uppkommen tejpallergi???
Var bara tvungen att skriva av mig..hoppas inte det blir fula ärr av blåsorna, vill kunna vara bararmad under sommaren och min brudklänning är halterneck :(