• daniel2008

Annorlunda förlovning... Sagan om Ringen tankar....

Går i tankarna och funderar på en förlovning med min underbara flickvän sedan 4 år tillbaka. Vill gärna göra någon lite annorlunda förlovning så att den känns lite speciell och inte helt vanlig.

Så tänkte att med tanke på att vi träffades första gången under bio-premiären av Sagan om Konungens Återkomst så fick jag en ide. Att istället för vanliga förlovningsrignar så skulle vi ha replikor i äkta silver av Arwens halsband och Aragorns ring. Hon skulle få halsbandet och jag ringen då för att symbolisera att vi tillhör varandra och är ett lika fint par som Arwen och Aragorn från filmen vi såg när vi blev ihop. Alltså ett halsband och en ring istället för två vanliga förlovningsringar. Sedan så får jag tänka ut något smart frieri med dessa smycken...

Sedan när det blir dax för giftemål sä tänkta jag självklart att vi skulle kanske spinna vidare på temat om hon vill, men iaf så är det ju självklart att vi köper ordentliga vigselringar till bröllopet, man får ju inte göra om alla traditioner hur som helst ;)

Jag tror iaf att det skulle funka då vi gärna vill förlova oss men inte har råd att skaffa riktigt fina förlovnignsrignar ännu. Så detta skulle ju vara ett perfekt tillfälle att förlova sig med något snyggt och billigt och sedan så kan vi köpa riktiga ringar till bröllopet när vi båda pluggat klart och skaffat jobb och pengar :)

Vad tror ni om det? Skulle ni tycka att det var konstigt med en förlovning utan ringar? Det är ju sin kärlek man visar, så det bör ju gå bra att visa den med andra smycken än förlovningsringar, eller? Är jag helt ute och cyklar eller skulle detta verkligen vara en bra grej som skulle kunna funka?

• Svar på tråden Annorlunda förlovning... Sagan om Ringen tankar....
  • Thailand 08

Väldigt romantiskt tänkt :)
    Lycka till

• Vidalila

Jag tycker att ni båda ska ha ringar. Varför inte sagan om ringen ringen med inskriptionerna? ett halsband är mer otympligt och passar inte till allt. Arwens halsband är ju ganska stort.

Varför inte ge henne ett sådant i morgongåva istället och satsa på ringar som förlovningsringar?

• Fröken Larsson

Jag tycker det låter fint och romantiskt! Har sett billiga Arwen-halsband på Tradera fast vet inte hur kvalitén är.

Vad tror du att din flickvän vill ha helst? Tycker hon att det är helt ok med ett halsband eller skulle det kännas konstigt? Jag själv skulle nog tycka att det kändes mer "på riktigt" med en ring...fast det är ju hur jag funkar förstås! Och din idé är som sagt jättefin, tänk om alla pojkvänner tänkte till så mycket!

• Längtansfulla

Romantisk idé!
    Förlovningsringar är ju helt frivilligt och inget måste.
    Men omöjligt för oss att veta vad din fästmö tycker om det. Jag kommer inte ihåg hur Aragons och Arwens smycken såg ut.

Själv vill jag verkligen att det ska synas att jag är förlovad. Det vill säga guldring på vänster ringfinger. Men alla har vi olika tycken och det var som sagt en romantisk idé.

• Joji

Tycker att idéen är väldigt romantisk... Men själv skulle jag nog vilja ha en ring!

• daniel2008

Tackar för den positiva feedbacken, då var jag inte helt ute och cyklade iaf :) Har också funderat på om halsbandet blir lite "fel" istället för en ringen. Vet inte riktigt om hon skulle nöja sig med ett halsband, eller vill ha en ring också....

Skulle köpa två förlovningsringar åt oss båda om jag kunde men det kostar ju väldigt mycket om man vill han några av de man tycker är snyggast så tänkte vänta tills bröllopet då vi har mera pengar, om hon nu nappar på min ide med halsbandet :) Om inte så får vi väl vänta med förlovning något år till....

Ska försöka höra lite diskret och kolla vad hon tycker om ringar vid förlovning och så och hoppas att jag kan få fram lite.

• Efter 11 år är det min tur

Önskar dig lycka till

• Thailand 08
    daniel2008 skrev 2008-04-26 16:23:13 följande:
    Tackar för den positiva feedbacken, då var jag inte helt ute och cyklade iaf :) Har också funderat på om halsbandet blir lite "fel" istället för en ringen. Vet inte riktigt om hon skulle nöja sig med ett halsband, eller vill ha en ring också.... Skulle köpa två förlovningsringar åt oss båda om jag kunde men det kostar ju väldigt mycket om man vill han några av de man tycker är snyggast så tänkte vänta tills bröllopet då vi har mera pengar, om hon nu nappar på min ide med halsbandet :) Om inte så får vi väl vänta med förlovning något år till....Ska försöka höra lite diskret och kolla vad hon tycker om ringar vid förlovning och så och hoppas att jag kan få fram lite.
    Det finns ju billigare allternativ än guld,så kan ni ju byta ut dom senare om ni vill
Svar på tråden Annorlunda förlovning... Sagan om Ringen tankar....