Annorlunda förlovning... Sagan om Ringen tankar....
Går i tankarna och funderar på en förlovning med min underbara flickvän sedan 4 år tillbaka. Vill gärna göra någon lite annorlunda förlovning så att den känns lite speciell och inte helt vanlig.
Så tänkte att med tanke på att vi träffades första gången under bio-premiären av Sagan om Konungens Återkomst så fick jag en ide. Att istället för vanliga förlovningsrignar så skulle vi ha replikor i äkta silver av Arwens halsband och Aragorns ring. Hon skulle få halsbandet och jag ringen då för att symbolisera att vi tillhör varandra och är ett lika fint par som Arwen och Aragorn från filmen vi såg när vi blev ihop. Alltså ett halsband och en ring istället för två vanliga förlovningsringar. Sedan så får jag tänka ut något smart frieri med dessa smycken...
Sedan när det blir dax för giftemål sä tänkta jag självklart att vi skulle kanske spinna vidare på temat om hon vill, men iaf så är det ju självklart att vi köper ordentliga vigselringar till bröllopet, man får ju inte göra om alla traditioner hur som helst ;)
Jag tror iaf att det skulle funka då vi gärna vill förlova oss men inte har råd att skaffa riktigt fina förlovnignsrignar ännu. Så detta skulle ju vara ett perfekt tillfälle att förlova sig med något snyggt och billigt och sedan så kan vi köpa riktiga ringar till bröllopet när vi båda pluggat klart och skaffat jobb och pengar :)
Vad tror ni om det? Skulle ni tycka att det var konstigt med en förlovning utan ringar? Det är ju sin kärlek man visar, så det bör ju gå bra att visa den med andra smycken än förlovningsringar, eller? Är jag helt ute och cyklar eller skulle detta verkligen vara en bra grej som skulle kunna funka?