• 0908ek

Hur gör ni med tärnor

Funderar lite på hur ni gör med tärnorna, dvs betalar ni något för dem, typ klänning, boende och resa om bröllopet är på annan ort? "Mina" tärnor har olika åsikt om detta...

• Svar på tråden Hur gör ni med tärnor
  • MissKay

Eftersom jag bestämt vad det ska ha på sej har jag betalat deras klänningar, resten får de betala själva

• Hofsan

Jag har bestämt till största delen vad mina ska ha på sig så jag betalar deras klänningar.

• Thila

Jag kommer att betala deras klänningar och deras blommor.
    Om bröllopet varit på annan ort hade jag nog iaf betalat halva deras kostnader för boende å resa.

• AJFC

jag betalar för mina tärnor, men det är ett hedersuppdrag som de fått så de borde känna sig hedrade istället för att gnälla...

• Therece

Mina två tärnor (systrar) betalar sina klänningar själva (enklare sommarklänningar, inte dyra uppsydda) då de kommer ha användning för dem i framtiden. Betalar makeup till dem på Make up store, och tärnbuketter.

• hondafreak

Vi betalar allt, kläder (som jag sytt), skor, make, hår, blommor. Däremot får de inga presenter.

• öland2008

vi betalar deras klänningar men resten står de för själva. Vi har oxå bröllopet på annan ort men resa och boende betalar dom.

• Emblingen

Vi betalar deras klänningar och buketter. Resten får de betala själva (har 4 tärnor så det blir en del. Mer har vi inte råd med helt enkelt)

• valkyriana

Vi betalar klänningen samt hår och make up.
    Skor får de fixa själva. Svarta pumps

• Ingarö08

Betalar allt (klänning, make-up och hår, blommor) förrutom skorna.

• tolonta
    Ingarö08 skrev 2008-04-28 09:22:30 följande:
    Betalar allt (klänning, make-up och hår, blommor) förrutom skorna.
    Samma här. Fast min tärna gör sin egen make-up.
  • mammahjärtat

Jag var tärna och fick betala klänning, hår och make-up. Hon hade valt ut klänning (för 1500kr.) och beställt tid på salongen. Jag gjorde festprogram till 210 personer, ordnade en möhippa och hjälpte till med dukning och städning. Fick ingenting.. Några veckor senare satte hon ut en annons i tidnininen och tackade. Hon var väldigt noga med att det såg bra ut utåt.
    Det här var tre år sedan och vi är faktiskt inte vänner längre. Hon "åt upp" mig totalt.. Usch!
    Så länge man är noga med att visa att man är tacksam för det som tärnan/tärnorna gör så är det lugnt tycker jag! Sen är det viktigt att ha en dialog så man får chansen att säga om man tycker något känns fel.
    Lycka Till!!

• valkyriana

Oj....
    Vilken "vän"

mammahjärtat skrev 2008-04-28 10:28:02 följande:
    Jag var tärna och fick betala klänning, hår och make-up. Hon hade valt ut klänning (för 1500kr.) och beställt tid på salongen. Jag gjorde festprogram till 210 personer, ordnade en möhippa och hjälpte till med dukning och städning. Fick ingenting.. Några veckor senare satte hon ut en annons i tidnininen och tackade. Hon var väldigt noga med att det såg bra ut utåt.Det här var tre år sedan och vi är faktiskt inte vänner längre. Hon "åt upp" mig totalt.. Usch!Så länge man är noga med att visa att man är tacksam för det som tärnan/tärnorna gör så är det lugnt tycker jag! Sen är det viktigt att ha en dialog så man får chansen att säga om man tycker något känns fel.Lycka Till!!
  • Stardusty

Jag/vi kommer betala halva priset på klänningarna och så står tärnorna för andra halvan. Jag bestämmer färg och sen får varje tärna välja modell och likn. själv. Hår och smink får de fixa själva.

• Stardusty

Vi betalar buketten också givetvis

• HurraViSkaGiftaOss

Vi kommer att betala kläder,skor, smink, hår, naglar.
    Min tärna kommer också att få en liten present efteråt.
    Samma sak för bestman.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag erbjöd mig att betala halva min tärnas klänning men hon sa blankt NEJ. Däremot så betalar jag för tärnbuketten.
    Från början ville jag att hon skulle ha en blå klänning men allteftersom som vi letade hittade hon en svart så det blev en kompromiss. Svart klänning med ljusblå sjal *s*

Stardusty skrev 2008-04-28 10:39:20 följande:
    Jag/vi kommer betala halva priset på klänningarna och så står tärnorna för andra halvan. Jag bestämmer färg och sen får varje tärna välja modell och likn. själv. Hår och smink får de fixa själva.
  • Catalina

Tärnan betalar sin egen klänning. Av oss får hon boende o mat, tärnbuketten,matchande brudpåse och ett smycke

• 8 augusti 2008

Vi betalar klänning, skor och blommor.. O sen har jag sagt att om de vill sminka sig och fixa håret professionellt får de betala själva.. vi har 3 tärnor o deras klänningar kostade 1600 st. så det blev en hel del. men jag tror de är nöjda... hihi.. men de vet heller inte att de ska få en liten present av oss efteråt

Svar på tråden Hur gör ni med tärnor