• 081110 1

Tips till gröna temabröllop

Jag har gjort ett collae med bilder som inspiration för alla som vill duka på temat grönt, för bilder se länken:

Tips på temat grönt: Servera förrätten i urgröpta gurkor, trä gurkskivor skurna på längden på spett till drinken, dekorera med gröna ljusslyktor och ljus med äppeldoft, knyt grässtrån runt servetterna och dekorera med blommor i gröna glasflaskor.

husmusen.blogg.se/2008/april/ideer-for-valborgsdukningen-tema-gront.html

• Svar på tråden Tips till gröna temabröllop
  • Fröken Larsson

Husmusen du är bäst, vet du det?! Fick den sista lilla puschen inspiration som jag behövde, nu kommer allt bli sååå fint!

• helheten

kanon med gurka du har inga tips med cerice dukning eller pyssel jag kommer ha lime och cerice som tema

• 081110 1

Jag har en hel del tips om man kikar i arkivet under "dukningstips" men jag ska se om jag kan skaka fram ett sånt tema också!

• Dottertrotter

Härliga bilder husmusen!
    Fotograferar du också?

• Cissit

Åh, mer mer mer! Jag har så svårt att bestämma mig hur vi ska dekorera våra bord, vårt färgtema är vitt,guld och ljusgrönt

• mad78

Jag har ett bra tips. Dela vitkål på mitten och gör hål i, ställ i ett glas för värmeljus. Ställ kålen på ett fat med lite stenar eller pärlor. Jättefint! Det är också fint (och hållbart) med grönsaker och frukt i bordsdekorationerna, tex broccoli, brysselkål, sparris och lime. Savojkålen är jättefin att gröpa ur, stoppa i oasis och blommor och ha som bordsdeko.

• Cissit

Jag var inne på att dekorerar med frukt och grönsaker men min blivande verkade så väldigt skeptisk...så vi får se

• mad78

Jag har bilder på en jättefin dukning med grönsaker men det är vanliga fotografier. Ska se om jag kan fixa en scanner så lägger jag ut dom i mitt galleri. Återkommer.

• Cissit
    mad78 skrev 2008-07-01 23:21:34 följande:
    Jag har bilder på en jättefin dukning med grönsaker men det är vanliga fotografier. Ska se om jag kan fixa en scanner så lägger jag ut dom i mitt galleri. Återkommer.
    Det vore ju great!
Svar på tråden Tips till gröna temabröllop