• Paeonia

Vilket år detta blir!!!

Måste bara berätta I dec. bestämde sig jag och min sambo att i sommar ska det bli av, giftemål alltså.

Skickade ut inbjudan till alla hjärtansdag, alla blev jätteglada för vår skull

Syrran skulle åka till thailand på sem.kort därefter med sin familj och vi käkade lite ihop 2 dagar före deras avresa. Då pratades det bröllop naturligtvis och vi svarade på allas frågor osv....

Vad sedan skedde fattar jag inte men dagen EFTER denna middag så gifte sig syrran och hennes sambo Alltså vi satt där och åt och pratade bröllop och dom lyckates att inte säga ett ord om att dom själva skulle gifta sig i morgon, hahahah.

Sen for dom till Thailand och hade en cermoni där, det var säker jättefint.

Jaha, lite snopna blev vi men glada.

Nu på valborg träffades vi åter alla mina syskon och pappa. Vad händer då? Jo, helt plötsligt säger svägerskan att dom ska gifta sig .....på TORSDAG!!!!!

VA! HERREGUD VAD DET BLEV BRÖLLOP DETTA ÅR!

Sista brosan känner en viss press kan jag väl lugnt säga

• Svar på tråden Vilket år detta blir!!!
  • Fröken förväntan

Förra året var jag på fyra bröllop på fyra veckor! Fast det var ju inte inom samma familj... som tur var. Det var olika vänner så då kunde jag ju ha samma klänning på alla I år verkar vi dock bli helt ensamma om bröllop.

...men din sista bror måste ju se till att ni har något kul framöver också

• weinlove

härligt med bröllop. då kan ni ju få jättemkt idéer av dem innan ni gifter er.

• gusjma

Jag tycker det är underbart är höra hur positivt du ser på det! Många trådar här inne har ju skapats för att blivande brudar ser det som något negativt när någon i deras närhet har "fräckheten" att gifta sig under deras år... En vansinnig reaktion om man frågar mig.

Ett jättegrattis till hela din familj!

• Paeonia

Kul att ni ser humorn i det hela

Ja, inte kan jag vara sur heller för att mina syskon gifter sig!

Sen att tre av oss råkar göra detta samma år (tom halvår)är ju helt otroligt vrickat, konstigt, suveränt kul

Det är inget vi har pratat om utan alla har väl mer eller mindre varit lite lata helt enkelt.....

Syrran har vi ju definitivt inte påverkat för deras giftemål var redan bokat när de fick våran inbjudan. Brosan däremot fick nog plötsligt 'ärslet ur vagnen'. Sen att det kom plötsligt är ju som det är......

Alla väljer ju dessutom helt olika typer av bröllop och det är ju jättekul för ingen kan jämföras med den andra när det är så olika upplägg

• DetOrdnarSig

gusjma skrev 2008-05-02 16:13:38 följande:

Jag tycker det är underbart är höra hur positivt du ser på det! Många trådar här inne har ju skapats för att blivande brudar ser det som något negativt när någon i deras närhet har "fräckheten" att gifta sig under deras år... En vansinnig reaktion om man frågar mig.
    Ja, usch, det är verkligen utomordentligt fånigt. Kompisar till oss överrasknings-gifte sig två veckor efter oss (med stor fest) och det var ju bara positivt. Att vissa kan få en sådan situation att handla om sig själv och sitt eget bröllop kan ju bara betyda att de är hopplöst egocentrerade. Vansinnigt, var ordet.

TS, så roligt med mycket bröllop!!
  • Paeonia

Tänk att vi kommer få samma antal bröllopsår att fira

Svar på tråden Vilket år detta blir!!!