• weinlove

Vad händer om man blir sjuk?

Sitter här med en megaförkylning, halsont, rosslande hosta och huvudvärk. Går på nässpray, alvedon och halstabletter.

Febertermometern visar 36.9 nu så äntligen är man under 37 iaf. Så det börjar vända - hoppas jag för snart orkar jag inge mer.

Under tiden jag varit sjuk har jag tänkt: Vad händer om man blir sjuk på bröllopsdagen?

Det blir svårt att skjuta på allt då man ska hyra musik och grejer. Dessutom är det inte så roligt med "rinnande näsa" på fotografierna. Men vad gör man då om man inte orkar?

Hur tänker ni göra om ni blir sjuk?
    (Absolut inte nåt man vill tänka på egentligen, men om)

• Svar på tråden Vad händer om man blir sjuk?
  • pojomo

tja jag vet inte men jag tror att jag får vara nära döden innan jag ställer in allt. En förkylning å lite feber får man ta, men jag har inte så ont av det å peppar peppar så är det sällan jag är sjuk men värre är det med ungarna, TÄNK om dom åker på nåt huuuu

• Kärlek ger näring åt själen

Min största fasa är att jag får migrän anfall Då vet jag inte hur vi gör egentligen..

Men förkylning så går det nog ändå. Man får ta nässpray så ofta som det går och sedan försöka ta alvedon så man håller febern i schack

• Mikabella

Tänker inte tanken änns! ;)

• Vi2alltid

jag tror kroppen är ganska inställd på att inte bli sjuk.... den är på helspänn och vet att det är nåt på gång.

Däremot är nog risken att man blir sjuk EFTERÅT betydligt större. Då slappnar kroppen av efter allt ståhej

• SnartJohanson

vi kommer inte att bli sjuka!

• Ankan80

Det måste ju vara mindre risk att bli sjuk om man gifter sig på sommaren...eller?
    Man får se till att hålla sig borta från småbarn, de är giftiga .

• jeslin

Klart man inte blir sjuk, vad är det för dumheter

• dfk

Fösök att hålla er undan när någon runt om er är sjuka, tänka på under sommaren på vad man äter under rötmånaden...och.. ja... fniss... småbarn kan vara lite giftiga....
    Jag har barn så jag vet vilka bacelusker de går runt o bär på. Snoriga pussar har man fått många gånger..
    Men som sagt, jag tror att man är så uppladdad av positiva energier så det ska nog mycket till om man blir sjuk till sin egen bröllopsdag.

• Lady o Lufsen

Risken att bli sjuk är som störst efter bröllopet- när kroppen slappnar av.
    Därmed säger jag INTE att man inte kan bli sjuk för det kan man ju såklart...

Skulle vara en aggressiv magsjukebakterie då...

Svar på tråden Vad händer om man blir sjuk?