• bridesilly

Vad ska jag göra .....aaaargh....

Har beställt bröllops grejer i usa och idag har jag hämtat ut "mitt" paket som jag fick lösa ut idag med tull och när jag kommer hem så är det någon annans varor fast med min adress

Samtidigt är det ett nytt paket påväg till mig med ett nytt tracking number så då kommer jag alltså få lösa ut ett nytt paket .............aaaaaaaaaaaaaaaarghhhhh ....jag vägrar betala för någon annans varor. MORRRRRRRRRR

Va ska jag gööööra? Detta blir jättedyrt för mig ju

• Svar på tråden Vad ska jag göra .....aaaargh....
  • Fröken Larsson

Det måste väl kunna skickas tillbaka? Maila ett argt mail till dem du köpte varorna från, det funkar nog.

• MsSandra

Mejla och tala om att det blivit fel, de brukar inte vara omöjliga. Tala om att du fått betala extra för att lösa ut varorna också.. så de har en chans att betala tillbaka! Någon annan väntar ju troligen på det där paketet också!

Samma porto om du måste skicka tillbaka det, fråga hur de vill lösa situationen..

lycka till
    Sandra

• bridesilly

För att förvärra sakerna lite till så är det bara en del av sakerna som är i mitt paket som den andre stackars människan skulle få.

Har räknat ut vad det kostar att skicka tillbaka detta till dom och det blir för sjuttan 70 dollar bara i frakt + att jag vägrar betala någon annans tull så då blir det ytterligare 60 dollar.
    så suuuuuuuurt.

• lillabruden

på deras hemsida borde det finnas riktlinjer på hur man gör vid fel...

har du fått en returlapp?? isåfall får du kontakta dem och returnera! Men vet du att det andra pkt:et är ditt nu då??

Får du inte kontakt med dem, så får du ringa din kommuns jurist om råd... och sedan vända dig till ARN... www.arn.se

håller tummarna för dig!

• bridesilly
    lillabruden skrev 2008-05-02 18:43:16 följande:
    på deras hemsida borde det finnas riktlinjer på hur man gör vid fel... har du fått en returlapp?? isåfall får du kontakta dem och returnera! Men vet du att det andra pkt:et är ditt nu då??Får du inte kontakt med dem, så får du ringa din kommuns jurist om råd... och sedan vända dig till ARN... www.arn.sehåller tummarna för dig!
    åh tack för råden, jag vet inte alls hur jag ska göra. Vi försöker ringa dom men dom har inte börjat jobba ännu. Har även skrivit mail för att försöka förklara vad som är galet.

hoppas verkligen att det är rätt saker i nästa paket. finns inga retursedlar bara mitt kvitto och den andres kvitto men inga av mina grejer och bara hälften av den andres grejer. HUUUR har dom lyckats strula till det såhär?
  • Vidalila

Vad är det för saker i paketet du fått nu då? Kan du inte behålla det eller sälja det här i sverige?

• bridesilly

Det är ramar och tröja å sånt. Jag vet inte alls vad jag ska göra med dessa grejer, fattar ingenting hur de kan klanta sig på detta viset. Vill dom ha tillbaka sakerna så får dom stå för alla kostnader iaf hursomhelst. Det är inte jag som är kunden på dessa varor.

åååååh suuuuuuuuuuuck

• lillabruden

ja det låter som en lagerarbetare varit lite trött i huvet eller nått.......
    Men det kan hända även i sverige!
    Ha tålamod, man får prova få kontakt i iallafall 2-5dagar...får du ändå inte tag på dem så får du blanda in en tredje part!

Sälj ingenting förrän du pratat med företaget!!! Kan hända att du blir anklagad för nått och så blir det bara fel =/

• bridesilly

Nu har jag pratat med dom och det har som sagt blivit riktigt galet någonstans men mitt riktiga paket ska komma inom några dagar och så får vi reda ut resten sen

• lillabruden

skönt att dem verkar hjälpsamma!!
    Synd bara om den andra kunden som inte fått nått alls...

hur har det gått nu då?

• bridesilly

Nu har jag fått hem mitt andra paket som jag också fick lösa ut ur tullen (morr) men denna gången var det tack och lov rätt grejer och rätt kvitto.

Enligt butiken får jag behålla dom saker som skickades fel till mig eftersom det är för krånligt och dyrt att skicka tillbaka dom till usa. Jag kommer även att få tillbaka den första tullavgiften jag var tvungen att betala för det som inte var mitt. Visst det är bra serviceanda men jag kan inte låta bli att bli lite irriterad över att man ska lösa ut paket som inte är mitt.

Den andre kunden (som bor i usa) kommer få alla sina rätta grejer hon också, det kostar företaget en slant med sånna här misstag men men.

• lillabruden

skönt att det löste sig till slut iallafall!! Hoppas du är nöjd med det rätta paketet också =)
    Och tänk att du kan ju faktiskt tjäna en slant på deras misstag ;)

där va inget i det felaktiga pkt;et i dekorationsväg som du inte vill behålla? ;)

• bridesilly

Nej några dekorationer var det nog inte med dessvärre

Ja man får väl försöka bli av med de sakerna av den andre stackarns grejer som jag inte behåller själv
    Lite komiskt var det ändå att de ramar som jag suktade efter men inte hade råd med på deras sida var precis de som låg i paketet Så dom behåller jag hihihi.

Svar på tråden Vad ska jag göra .....aaaargh....