• Lakritspuck

Gaaaah!!! Fler?

Behövde avreagera mig lite.

Om jag vore en seriefigur skulle jag just nu vanka av och an och rycka tussar ur håret , omgiven av utropstecken.

Det är inte lätt att hålla budgeten. Nu är det ringarna som drar över och det är den första posten vi ser resultat på. Vi kommer såklart dra ner på annat så vi får ihop det men innan allt är klart kommer jag nog få fler utbrott.

Det kanske finns fler som behöver avreagera sig lite? Varsågod- det är bara att köra.

• Svar på tråden Gaaaah!!! Fler?
  • Aleta

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAgggggggggghhhhhhhhhhhhh!
    (...också ringarna...)

Tack nu känns det lite bättre

• Waersta

GAAAAAAAAAAH!! *suck och stön*

Här drar också mycket ut på ekonomin.. vi hade tänkt oss 20.000:- men har nu hamnat på det dubbla.. får tillbaka 27.000:- på skatten och har exakt 27.000:- kvar att betala på bröllopet. Har "fixat" presentkort på 1600:- på en affär så där kommer jag köpa presenter till tärnorna.. det känns skönt.
    MEN jag blir knasig på allt annat.. senast idag köpte jag en såpbubblemaskin som vi KANSKE kan använda på böllopet. *sucka*

• Lakritspuck

Skönt att det inte är bara för oss det kommer bli lite pusslande innan allt är klart.

Aleta: Just ringarna känns som den post som kommer kännas minst surt efteråt om det drar över eftersom det är viktigt att man hittar en man trivs med. Så tänker jag iaf och då känns det aningen bättre.

Waersta: Vilken tur att få tillbaka så precis det belopp som saknades! Vad är det med såpbubblemaskinen som strular?

• Waersta

Såpbubblorna liksom blåser längs med marken inte uppåt.. så vi får väl hänga den färgglada lådan i ett träd.

Lakritspuck skrev 2008-05-03 18:16:45 följande:
    Skönt att det inte är bara för oss det kommer bli lite pusslande innan allt är klart.Aleta: Just ringarna känns som den post som kommer kännas minst surt efteråt om det drar över eftersom det är viktigt att man hittar en man trivs med. Så tänker jag iaf och då känns det aningen bättre. Waersta: Vilken tur att få tillbaka så precis det belopp som saknades! Vad är det med såpbubblemaskinen som strular?
  • Vinnaren

AAAAAAAAAAAAAAAARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!
    Så skönt!
    Budgeten är slut allt rasar hemma och räkningar för diverse akuta åkommor i huset trillar in. Vattenläcka idag som dom kommit ut på jouritd och tittat på. Kommer igen på måndag = mer pengar. Vår buget är faktiskt slut, det är helt sant, då är inte alkohol, lokal, dekorationer, blommor, barnkläder eller mat betalt.
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH

Vad gör man?

• Waersta

Tar av fonderna man sparat till viktiga saker.. kolla med chefen om det är ok att plocka ut komp/semester i pengar.. ringer banken och frågar om ni kan få hoppa över amorteringen nästa månad på lånet.. strunta i att pensionspara nästa månad..

Vinnaren skrev 2008-05-03 18:55:26 följande:
    AAAAAAAAAAAAAAAARGGGGGGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!Så skönt!Budgeten är slut allt rasar hemma och räkningar för diverse akuta åkommor i huset trillar in. Vattenläcka idag som dom kommit ut på jouritd och tittat på. Kommer igen på måndag = mer pengar. Vår buget är faktiskt slut, det är helt sant, då är inte alkohol, lokal, dekorationer, blommor, barnkläder eller mat betalt.AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRR RRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHVad gör man?
  • Paeonia

GHHAAAAAAAHHHHHHHH, FAAAAAAAAAANNNNNNN,HEEEELVVVEEEETEEE åh så skönt

Sjukskriven = pisslön,
    Hunden akut sjuk= enorma operationsräkningar
    Dyr elräkning och andra nöjsamma räkningar+en trasig diskmaskin

Tar pengar av byggkontot samt säljer fonder, VAD GÖR MAN???????

• Waersta

Hunden försäkrad? Hus och hem försäkring kan täcka diskmaskinen. Dyr elräkning? Läst av elmätaren på länge? Dags att byta elleverantör?

Paeonia skrev 2008-05-03 19:27:22 följande:
    GHHAAAAAAAHHHHHHHH, FAAAAAAAAAANNNNNNN,HEEEELVVVEEEETEEE åh så skönt Sjukskriven = pisslön, Hunden akut sjuk= enorma operationsräkningarDyr elräkning och andra nöjsamma räkningar+en trasig diskmaskin Tar pengar av byggkontot samt säljer fonder, VAD GÖR MAN???????
  • Paeonia

Jodå hunden är försäkrad

Diskmaskinen är 11 år så det var väl dags.....

Vi har fjärrläsare så vi betalar bara för det vi har gjort av med månad för månad.

Har jämfört elpriser tidigare men vi skulle inte tjäna mycket på det. Däremot så skulle vi tjäna mycket på att installera en luftvärmepump men dom pengarna sitter vi nu och tar av....

• Waersta

damn..

Paeonia skrev 2008-05-03 19:40:30 följande:
    Jodå hunden är försäkrad Diskmaskinen är 11 år så det var väl dags.....Vi har fjärrläsare så vi betalar bara för det vi har gjort av med månad för månad.Har jämfört elpriser tidigare men vi skulle inte tjäna mycket på det. Däremot så skulle vi tjäna mycket på att installera en luftvärmepump men dom pengarna sitter vi nu och tar av....
  • Paeonia

...mmmmm eller hur......

Waersta skrev 2008-05-03 19:41:30 följande:
    damn..
  • Vinnaren

Hmmmm
    Inga fonder.
    Pensionssparar inte
    Ingen komp att ta ut
    Banken är mitt enda alternativ - får man göra det? Hoppa över amortering alltså?

En annan fråga; kan vattenläckan gå på hemförsäkring må tro?

• Aleta

Vattenläckor är väl ändå något som försäkringen täcker?
    Fast inte om det är hål i taket... (det hade vi)

• Vinnaren

Nej det är något rör som spruckit verkar det som, kan hända att det är kommunens rör men tydligen är det så att vi får betala då det är på vår tomt, skit.

• Aleta

Va, får ni betala för kommunens?
    Spruckna rör låter i alla fall som något för försäkringen.

• Vinnaren

tack tack tack
    hoppas hoppas hoppas

• Waersta

Vi gjorde det en gång för hundra år sen typ. Har ni värderat huset på länge? Annars kanske det är dags att göra det och på så sätt beta av topplånen underifrån.

Vinnaren skrev 2008-05-03 19:56:18 följande:
    Hmmmm Inga fonder.Pensionssparar inteIngen komp att ta utBanken är mitt enda alternativ - får man göra det? Hoppa över amortering alltså?En annan fråga; kan vattenläckan gå på hemförsäkring må tro?
  • snippy 19juli

bööööööööööörjar få nog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Svar på tråden Gaaaah!!! Fler?