• bröllopsdag

Infoblad till gästerna ,gällande presenter

Jag undrar om det är fräckt att skriva en liten dikt ang. eventuella gåvor, där det står att vi har väldigt mycket saker eftersom vi bott ihop ett tag nu och att om någon vill ge oss något så är ett presentkort en bra idé (ger då förslag på ticket bla.) skriver sen oxå att den bästa gåvan är att de kommer på vår dag...vad tycker ni? Jag känner mig lite fräck, men har rimmat det snyggt och vänligt...Kan det tas illa upp tror ni? Vi kan inte at emot fler prylar till hemmet, det svämmar över! Denna dikt ska i så fall skickas tillsammans med övrig info om vår bröllopsdag/annan viktig info såsom boende etc..Får jag era synpunkter är ni snälla

• Svar på tråden Infoblad till gästerna ,gällande presenter
  • FruRålin080808

Jag tycker inte det är fräckt...Vi har gjort likadant...=)
    Vi skrev att vi har allt vi behöver och bara önskar oss pengar och att gästerna kommer och förgyller vår dag...Dessutom skrev vi till att om man tycker att det är tråkigt att ge pengar kan man alltid köpa presentkort på... Dessutom la vi till att om man varken vill ge pengar eller presentkort så kan man...

"Om pengar och presentkort känns ointressant
    Kanske ni vill skänka en slant
    Till någon som behöver en hjälpande hand
    Kanske ett barn i ett fattigt land "

Jag tycker att det är bättre att skriva något om vad man önskar(på ettt kul sätt) än att få massa vaser och dyl som man gömmer undan på vinden...

• Aleta

Många blir nog lättade, det har vi fått som reaktion i alla fall.
    Så kör på tycker jag.

• bröllopsdag

ok...det låter ju bra....det känns lite ovisst inom mig, kanske för att jag tycker att jag tigger, även om det är på ett fint sätt.

• Xaston

Tycker det är klockrent. Vem behöver fler brödrostar...
    Eller andra prylar.

Ett tips är att önska er upplevelser, betydligt roligare än prylar. Som ett alternativ till Ticnet.

Svar på tråden Infoblad till gästerna ,gällande presenter