• icy

Göra slut och msn...

Jag har haft ett väldigt struligt förhållande och nu har det tagit slut igen...snyft. Nu känner jag att jag vill och måste gå vidare och vill inte ha någon kontakt med honom längre fastän jag älskar honom och egentligen är hur nyfiken som helst på vad han gör.

Min fråga är därför: Kan han se att jag har blockat och raderat honom från msn? Det var en som sade att man får ett meddelande om någon tagit bort en från kontaktlistan. Det är bara bra om det syns tycker jag. Det visar att jag menar allvar nu!

• Svar på tråden Göra slut och msn...
  • Marsaphir Marlean

Nej, det syns inte.

• weddinggirl08

Du kan alltid skicka ett mail och föklara att det är definitivt slut nu och att du tar bort alla kontaktmöjligheter.

• 20080301

Om han går in under inställningar och sen sekretess kan han se vilka som har honom på sin lista. Så man ser visst om någon tagit bort en, men inte om man bara är blockad.

• Mikabella

Om det skulle synas så är det ju bara bra! Då fattar han kanske att det är kört.... ;) Ush vad jobbigt...Tycker synd om dig. Hoppas att det ordnar sig till det bästa iaf. Kram.

• Joji

Jag vet inte om du redan har tagit bort honom, men ett tips är att verkligen göra detta och inte bara blocka honom! Om du menar allvar dvs... Att ha kvar honom påminner dig om honom varje gång du är inne på MSN, tankarna börjar snurra etc...

• icy

Joji

Jo jag har både blockat honom och tagit bort honom. Jag insåg att jag annars skulle sitta och titta när han loggade in och vilka awaymess han skulle ha.

Jag har även raderat hans nummer från min mobil så det ska bli svårare för mig att ringa och sms:a honom på fyllan. Tyvärr kan jag ju hans mobilnummer utantill men när man är full kanske man inte orkar sitta och skriva in alla siffror. *hoppas* Jag vill verkligen INTE kontakta honom.

Efter så många år kommer det bli svårt att inte ha någon som helst kontakt men jag tror det är det enda sättet. Att bara vara vänner funkar inte för mig. Jag ville ju ha hela paketet men usch vad jobbigt det känns om jag skulle se honom med nån annan tjej...

• Joji

icy - det låter som att du tagit många steg för att hjälpa dig själv på vägen. Starkt av dig!

När man haft sådan nära relation, kan det uppstå en saknad... Men, jag tror också det är väldigt svårt att vara vän med ett ex. I alla fall inledningsvis..

Och tänk, det skulle ju kunna vara HAN som får syn på dig med en annan kille?

• icy

Joji

Ja den här gången är det på allvar. Jag är så ruskigt trött på hans velande. Nu är jag i den åldern att jag vill hitta en kille jag kan vara med förhoppningsvis resten av livet. Jag har saknat att känna den där trygheten i förhållandet eftersom det varit så många kriser pga han mått dåligt och velat vara singel och sedan ångrat sig.

Det här känns rätt men åndå så svårt. Nu i helgen ska jag tex ut och festa och då kommer jag garanterat att springa på honom. Det kommer att knyta sig i magen om jag ser honom men det är väl bara att försöka vara stark och ha kul med kompisarna istället.

Det är som du säger att just själva saknaden gör sig påmind ibland och då gäller det att man har annat att göra istället.

Svar på tråden Göra slut och msn...