• Jen82

Boom bang

Så kändes det idag när vi räknade ut vad allt som är kvar kommer kosta.
    Hur vi ska klara detta de vet vi inte..

Jag jobbar fast inkomst men inte hög alls eftersom jag var hemma sjuk i 4 dagar.. Sedan får jag ev inte stanna kvar till hösten heller så de betyder att vi måste spara till det med.

Sedan så pluggar m2b och de betyder inte mkt alls eftersom detta är sista månaden..

Vad ska vi göra?

• Svar på tråden Boom bang
  • FruRålin080808

Finns det saker som ni kan spara in på? Om det är saker ni känner att ni verkligen vill ha med kanske ni kan välja ett billigare alternativ...Eller kanske ni kan ta extra jobb...Kanske låna av någon snäll förälder? Hoppas att det löser sig. Kram

• hjartan

När gifter ni er? Är det redan bokat datum? Om inte så skjut kanske fram det lite.

Annars: Finns det något ni kan spara in på? Själv är jag sådan att jag ibland kan hänga upp mig på en sak och den blir jätteviktig, men när det sedan gäller så har jag ofta upptäckt att det knappt betydde något alls. Tänk efter vad ni verkligen behöver?!

Kan någon av er ta ett extra jobb? Har ni något som ni inte behöver som ni kan sälja? Om ni har barn kan man ju få en slant för urväxta kläder.

Finns det något som ni kan låna istället för att köpa? OM ni behöver låna pengar finns det någon ni kan låna av så att ni slipper bankräntan? Om någon av era närmaste inte köpt en present än kanske ni kan be om ett litet bidrag istället?

Hoppas att du fått någon liten idé.

• Vi2alltid

Vad har du kvar på listan?
    Skriv ner så ska jag brainstorma idéer :)

• Vi2alltid

och vart bor du förresten?

• Jen82

Skåne :)

Vi har INTE ringar alls. Jag förlorade min förra sommaren
    Inte en enda dekoration.
    Inga blommor klara men de ska göras själva så billigt som möjligt.
    Inte nåt halsband har jag heller..
    Inte underkläder..
    Ingen gästbok
    Vi måste betala LOKAL Fotografen tårtan ska be om hjälp med två av dem.
    Ska önska oss bidrag till bröllopsresan.

Jag ville så gärna ha bröllopsbubblor men de lutar åt vita solros frön.

Tack

• Jen82

Jag hinner inte jobba extra för ibland jobbar jag mer än 75% på jobbet.
    M2b pluggar o han hinner knappt med det heller.
    Han ska däremot jobba i juli augusti ca 2 3 veckor.
    Smink ska min vännina hjälpa mig med.
    Håret kommer kosta ca 500kr inte dyrt alls.
    Ja just nu kommer jag inte på mer.

Mina föräldrar kommer stå för mat o dryck.

• fitforfight

Ringar -kolla på jempguld.se där köpte vi båda båra ringar förr 3300 kr tillsammans.

Dekoaration -billiga rosblad och stenar ifrån ikea www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60095217

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90118953

Blommor: Danmark! min mamma va i helsingör och köpte 20 långstjälkade rosor till min provbukett på torget vi färgan för 100 kr
    Halsband: jag har köpt mitt på ur och penn för 50 kr,dom har en massa fint.

Tårta : beställ vanlig tårta istället för bröllopstårta.
    Underkläder: vita stayups på lindex 60 kr .vita trosor HM ca 60 kr sen får du nog gå till en bra butik när det gäller BH

butik.brollopsbubblor.se/
    Här har du bubblor och gästbok

Det va allt jag kom på för idag

Jen82 skrev 2008-05-04 23:45:00 följande:
    Skåne :)Vi har INTE ringar alls. Jag förlorade min förra sommarenInte en enda dekoration.Inga blommor klara men de ska göras själva så billigt som möjligt.Inte nåt halsband har jag heller..Inte underkläder..Ingen gästbokVi måste betala LOKAL Fotografen tårtan ska be om hjälp med två av dem.Ska önska oss bidrag till bröllopsresan.Jag ville så gärna ha bröllopsbubblor men de lutar åt vita solros frön.Tack
  • Lakritspuck

Gästbok till bröllopet kan ni väl önska er i bröllopspresent? Det är nog roligt för givaren att se att presenten verkligen blir uppskattad och kommer till användning.

Eller så kan ni köpa lösa ark av t ex halvgenomskinligt papper (minns inte vad det heter men det används ofta till inbjudningar) och klippa till det i rätt storlek. Det sätter ni sedan in i gästboken som ni köper när ni får råd.

När gifter ni er? Dekorationer kan ni kanske hitta från naturen?

Har sett en bild på dukning som jag tyckte var snygg där det var snapsglas med en kort röd ros i varje glas utställda på borden. Tänker att röda vallmoblommor istället för rosor skulle vara lika effektfullt och dessutom mer personligt.

Underkläder: prioritera en bra BH. Gifter du dig på sommaren kan det vara skönt att inte ha strumpor och trosor kanske du redan har ett par?

Ringarna är knepigare för de kostar ju vad de kostar. Täcker inte hemförsäkringen din borttappade ring? Kanske hög självrisk iofs *funderar vidare*

Ett alternativ är ju att köpa väldigt enkla ringar som ni byter ut säg på treårsdagen (drog till med ngt så din sambo skulle ha börjat jobba efter studierna). Det går ju att göra om de gamla ringarna till andra saker: tex ett hjärta till halsband åt dig och en ev. dotter?

Eller köp ringar man kan bygga på med stenar senare.

Återkommer om jag kommer på något mer.

• Vi2alltid

hehe alla verkar ju bo i skåne! :)

ringar: har du nåt gammal guld som ligger hemma som du inte använder? eller kanske har din mamma/mormor/vännina nåt guld hemma? Vi fick två gamla förlovningsringar och det gjorde drygt 1000 spänn som delbetalning på våra ringar.

Blommor: Ja titta vilka blommor som är speciella för årstiden och plocka själv! googla på hur man gör, det finns nog en hel del! eller välj att från blomsteraffären en väldigt enkel bukett, kanske bara en enda solros eller liknande. Då kostar det bara några hundra. Man måste ju inte ha en 2000kronors-bukett :P

Jag köpte ett skitsnyggt halsband på Glitter, det måste ju inte vara dyrt och jättemaffigt direkt. :P

Kolla gärna på tradera, där beställde jag bröllopsbubblor, jag fick betala 79 kronor för 10 stycken inkl frakt. Där kan du säkert hitta snygga dekorationer oxå!

Du kan ju som sagt leta upp nån fotoskola i närheten, eler så går du inte på www.fotosidan.se, där hittar du både proffs och glada amatörer som lagt ut sina bilder. Kanske hittar du nån som du gillar som inte nödvändigtvis är proffs!

Det är det jag kan komma på nu :P

Jen82 skrev 2008-05-04 23:45:00 följande:
    Skåne :)Vi har INTE ringar alls. Jag förlorade min förra sommarenInte en enda dekoration.Inga blommor klara men de ska göras själva så billigt som möjligt.Inte nåt halsband har jag heller..Inte underkläder..Ingen gästbokVi måste betala LOKAL Fotografen tårtan ska be om hjälp med två av dem.Ska önska oss bidrag till bröllopsresan.Jag ville så gärna ha bröllopsbubblor men de lutar åt vita solros frön.Tack
  • Jen82

Hej alla.
    Jag har köpt en korsett för 169kr på en affär på center syd :)
    Måste ha stayups till dem men de ska jag leta efter snart.

Fotograf har vi bokat o de var inte så dyrt för hela dagen så vi ska inte ge upp.

Halsband ska jag kolla på glitter efter med.

Blommor ska vi köpa typ ica eller skåneplantor... de brukar vara billiga.

Ja vi får ser hur vi gör med gästboken.

Har pratat med min fader och han ska stötta oss med pengar så vi kan köpa de vi behöver tack sa jag! Vi betalar tillbaka svaret sa ja vi kan se senare..
    Underbart lättad blev jag.

Jag ska ha små vaser med endast en eller två blommor i.

Tack alla.
    Kram

• Pearldrop

Ett tips på fin dekoration, ta något sammetstyg i de tema-färgerna du tänkt, dekorera med rosblad eller små kristaller..
    eller färgade stenar som finns på tex ikea

• Jen82

Tack vi ska till ikea o kolla upp dekorationer där!
    Ev ska hans syrra skicka en drös organza tyg till billig peng!
    O lite små dekorationer med.
    Tack för alla tips

Svar på tråden Boom bang