• Syrran79

Miss med tärnans klänning!!!

Sitter i godan ro o tror att allt är klart inför den stora dagen 17/5....men nej.....Då ringer de från brudbutiken och berättar att tärnans klänning som skulle kommit som igår 5/5 lämnar England på lördag 10/5 och har vi tur...som de kallade det....så har de klänningen på torsdag och fixar allt medan tärnan är där o provar. Vi beställde klänningen 10/1 för att vara på den säkra sidan men vad fick man för det???? Hoppas det löser sig för det är inte lätt att hitta en ny med kort varsel. Var bara tvungen att skriva av lite aggression.

• Svar på tråden Miss med tärnans klänning!!!
  • Aleta

Ring på måndag och kolla att den verkligen har kommit iväg!
    Jag håller tummarna.

• DetOrdnarSig

Hm, det där lät ju inte så seriöst av brudbutiken. Om ni inte har "tur" då? Vad har de att erbjuda er då? Om man beställer en tärnklänning i januari känns det inte som att man ska behöva tur för att ha den i maj...

• Mams

Håller tummarna att det ordnar sig!

• Syrran79

Ja jag hoppas det! Vet inte hur vi ska lösa det annars. De i brudbutiken verkade inte heller ha en plan B utan de förlitar sig på att den kommer. Personalen har varit toppen där annars så jag hoppas att de håller vad de lovar.

• Vidalila

Annars får de bannemig ge dig en ny!!

• Yllo

Oj, det där låter lite som det ställe jag beställde min tärnas klänning i
    Beställde klänningen i god tid och den kom 4 dagar innan bröllopet så tärnan hann aldrig prova den (min styvdotter som bara är hos oss vararnnan helg). Eftersom dom faktiskt insett att klänningen skulle bli försenad hade dom dock tagit fram en reservplan. Jag och min tärna var dit helgen innan och provade ut en annan klänning (rätt modell, fel färg) som dom nålade upp i rätt längd. När vår klänning äntligen dök upp så var det bara för dom att kolla på "reservklänningen" hur mycket som skulle läggas upp.

Det som också är lustigt är att när jag var till butiken ett tag senare och hämtade en annan klänning (hade köpt en galaklänning till mig) så såg jag hur ägaren satt i telefon med en brud. Detta var en fredag e.m. och ägaren förklarade för bruden att hennes brudklänning inte kommit och att dom inte skulle kunna leverera klänningen till bröllopet som var följande dag!!

• pojomo

aj aj aj det är väl en bruds värsta mardröm.

Yllo skrev 2008-05-07 07:49:34 följande:
    Oj, det där låter lite som det ställe jag beställde min tärnas klänning i Beställde klänningen i god tid och den kom 4 dagar innan bröllopet så tärnan hann aldrig prova den (min styvdotter som bara är hos oss vararnnan helg). Eftersom dom faktiskt insett att klänningen skulle bli försenad hade dom dock tagit fram en reservplan. Jag och min tärna var dit helgen innan och provade ut en annan klänning (rätt modell, fel färg) som dom nålade upp i rätt längd. När vår klänning äntligen dök upp så var det bara för dom att kolla på "reservklänningen" hur mycket som skulle läggas upp.Det som också är lustigt är att när jag var till butiken ett tag senare och hämtade en annan klänning (hade köpt en galaklänning till mig) så såg jag hur ägaren satt i telefon med en brud. Detta var en fredag e.m. och ägaren förklarade för bruden att hennes brudklänning inte kommit och att dom inte skulle kunna leverera klänningen till bröllopet som var följande dag!!
    [/citat]

Hoppas att den kommer å m inte att dom har skaffat fram en annan klänning åt er
    Syrran79 skrev 2008-05-06 23:18:12 följande:
    [citat]
    Ja jag hoppas det! Vet inte hur vi ska lösa det annars. De i brudbutiken verkade inte heller ha en plan B utan de förlitar sig på att den kommer. Personalen har varit toppen där annars så jag hoppas att de håller vad de lovar.
  • dfk

Du måste känna dig stessad.... Kanske du kan föreslå en sådan lösning som Yllo fick göra, reservplan... att tärnan provar en annan klänning och nåla upp. Du var ju ute i jättegod tid för att slippa sånt här. Hoppas att det ordnar sig!

• Lady o Lufsen

Beställde ni klänningen i Januari????
    Och det beror helt och hållet på fru Fortuna om klänningen kommer den 15 maj????

Nämen.....

• Mams
    Yllo skrev 2008-05-07 07:49:34 följande:
    Det som också är lustigt är att när jag var till butiken ett tag senare och hämtade en annan klänning (hade köpt en galaklänning till mig) så såg jag hur ägaren satt i telefon med en brud. Detta var en fredag e.m. och ägaren förklarade för bruden att hennes brudklänning inte kommit och att dom inte skulle kunna leverera klänningen till bröllopet som var följande dag!!
    Min första reaktion...
    -men va´f****n!!!
    Skulle jag vara dig så var inte en stor tistel till den butiken i lokala tidningen inte långt borta!
    Skona alla andra brudar från denna butik...näe tur att man hittade sin drömklänning i butiken & köpte den vid det tillfället åxå.
    Skulle bli nojjig om jag inte skulle veta när den kommer eller ooom!
  • tolonta

Nu blir jag också litet nojig... Men jag får väl hoppas att min klänning som ska dyka upp i juni, inte dröjer alltför länge, eftersom jag gifter mig i början av augusti... I värsta fall så har de den klänning jag ska ha fast i en storlek större än jag har beställt... Men det går ju att sy in och ha sig.

De bör absolut kunna presentera en reservplan!!! Alternativt så får du leta efter en klänning någon annanstans och häva köpet av den beställda klänningen...

• HurraViSkaGiftaOss

Vart har du köpt klänningen?
    Kan vara bra att veta, för det där är min stora skräck!

• Augustibruden 2008

Oj jag vill oxå veta...då vi beställt två tärnklänningar i en viss butik + min blivandes kläder.

Som tur väl är så syr en sömmerska upp min klänning

Svar på tråden Miss med tärnans klänning!!!