• Miss Blue

Tips på presenter till tärnorna!!! HJÄLP!

Behöver tips på presenter till mina tärnor!
    Jag har funderingar på något smycke; armband eller halsband. Gärna i silver med ex sötvattenspärlor (vita), de använder inte så mycket smycken i vanliga fall så jag söker efter enkla snygga (och gärna inte snordyra!)
    Har tittat på SNÖ´s smycken men de rinner iväg i pris tycker jag.

Eller har ni andra förslag?
    Vad ska ni ge??

• Svar på tråden Tips på presenter till tärnorna!!! HJÄLP!
  • fromheretoeternity

Du kanske kan köpa ett armband från "thomas sabo" (finns tex på Smycka). De kostar ca 300kr, är i silver och är menade till att hänga berlocker i. Om man bara köper "grundarmbandet" hänger en liten berlock på med Tomas Sabos logga. Jättefint! Har ni råd kan ni ju köpa en liten berlock till (billigaste från ca 200kr) men de är också jättefina utan. Jag köpte ett sånt armband till min kompis, utan extra berlock, och hon blev jätteglad. Nästa gång hon fyller år eller till jul ska jag köpa en berlock som hon kan hänga på.

En fin present som jag tror passar de flesta och som går att göra personlig.

Hoppas du hittar något fint!

• Miss Blue

Tack för tipset, jag har sett dem - de är jättefina

Någon mer som har nåt tips???
    Ös på, det kan vara hemsidor med smycken oxå (gärna svenska!)

• bridesilly

Något enkelt halsband i silver med en fin berlock kan också vara en bra present om alla tärnor får lika.

Halsband i sötvattenspärlor, enkelt klassiskt.

pilgrim har massor av vackra smycken som inte behöver bli så dyra, själv älskar jag pilgrim

Dom här ringarna med budskap på som finns just nu är söta tycker jag, tro, hopp, love, vänskap och allt vad där står på dem

• Babajaga

Lite billigare smycken:

Guldfynds katalog sid 16: armring med sötvattenpärlor i 3 rader. Finns i färgerna vitt, blått och brons. 129 kr styck. På samma sida finns halsband med sötvattenpärlor för 229 kr styck som man kan matcha armbandet med?

Hallbergs guld katalog sid 19: jättesött armband i pärlor och silver, stretch, 149 kr. Finns åxå på samma sida ett strass-armband med 4 raders strass (i tjocklek) för 149 kr.

Detta ur kataloger som man brukar få hem i postlådan.
    Lycka till=)

• bridesilly

du kan kolla på hedbergs guld, på deras hemsidan finns massor av fina smycken som är billiga. Bland annat sötvatten pärlor collier för 98kr

• Miss Blue

Hmmm får kolla det när jag kommer hem....tror jag har kastat katalogen från Guldfynd.

• fru mumsmums

albrekts guld har ett vackert silver smycke med en stor "blingbling" sten för ett bra pris .Ur läcker! Annars ett present kort till en parfym är också uppskattat.

• FruStolpe

Jag köpte hjärtformade fickpluntor till mina, med deras namn graverade på. Bilder finns i mitt galleri.

• RDF

När jag var tärna fick jag hår och smink i present och var mkt nöjd med det! Då fick jag vara riktigt fin på min bästa väns bröllop i min fina klänning och allt. Men det beror ju på vad man tycker, kanske inte passar alla. Men ett tips iallafall.

• fitforfight

jag ska köpa jättesöta helo kitty klockor på ur och penn.
    jag ska sälv få en sån oxå av mannen det är egentligen barnklockor ,men dom passade utmärkt. Så är det stålarmbnd så dom ser inte så barnsliga ut.

• Blue Topaz

Smycken från tex crislu, Thomas Sabo, svarowski eller liknande brukar vara uppskattat (räcker med små smycken för inte allt för mycket pengar) se tilla tt de går att byta bara!

Att bjuda på eller delbetala tärnklänningarna är en annan idé, på så sätt kanske man kan komma med en synpunkt på tex färg också..

• sofili

www.jewel.se har ett märke som heter lavish design med UNDERBARA smycken.. har köpt mina smycken som jag ska ha på bröllopet där, köpte ett hårsmycke till min tärna där också

Svar på tråden Tips på presenter till tärnorna!!! HJÄLP!