wowwww - vilken härlig dag!
I lördags fick jag uppleva det mest underbara som man kan uppleva - Jag gifte mig med min stora kärlek! Jag har fortfarande inte hunnit smälta alla intryck, men tänka bara kort berätta hur vi hade det.
Dagen började inte med champagnefrukost - däremot med Alvedon till lillkillen. Felix som är två år hade redan dagen innan 40 graders feber och en fruktansvärt hosta.... Men vi hade inställningen - nu gäller det att improvisera och vi skulle inte reta oss över småsaker som inte blev som planerat. Det viktigaste var ju i alla fall att vi skulle bli man och hustru! Så alvedon till lillkillen och så åkte jag med lilltjejen som är 4 månader till torget för att köpa blommor till bordsdekorationen. Min mamma följde med och fick ta en promenad med lilltjejen medan jag var hos frisören. Håret blev jättefint och jag ringde till min blivande och kollade hur vi skulle göra med Felix och var jag skulle byta om. Vi kom fram till att det enklaste är att jag kommer hem och att vi byter om tillsammans och barnen får helt enkelt vara med. När vi höll på att byta om kom min vännina med hennes familj och de fick hjälpa oss med barnen. Skönt! I all stress med sjukdomar och småbarnslivet (vi har ytterligare 2 pojkar....) hade jag inte provat min klänning på tre veckor och hade inte heller bestämt vilket halsband jag skulle ha.....Men klänningen passade och jag kände mig jätte fint Min blivande var också så fint. Och vad mysigt det var att byta om här hemma. Sedan var det bara att packa ner vagnen och barnen i bilen och åka ner till hamnen där vi skulle träffa fotografen och solisten. Fotografen var lite försenat, men allting löste sig och vi åkte med båttaxin till Ven. Vilken härlig känsla att sitta på båten, åka från fastlandet mot ön där vi skulle bli äkta makar! Wow säger jag bara!
Det var så kul att stiga från båten och se alla glada människor (inte våra gäster) som grattade. Jag var inte alls nervös - däremot hungrig. Jag hade i all hektig glömt att både äta frukost och lunch. Så min blivande fick bjuda mig på en varmkorv vid kiosken! Det var så himla mysigt! Sedan åkte vi med en taxi (en gammal sliten folkvagnbuss) till kyrkan. Efter fotograferingen - vad roligt vi hade - fick vi vänta en halvtimme innan vigslen började. Vi satt med lillskruttan bakom kyrkan på kyrkogården och jag ammande lillskruttan. Det var lite kul eftersom jag fick ta av mig halva klänningen....:D
Själva vigseln - häftigt, stark, intensiv, så otroligt mycket kärlek. Jag får smälta allting, har svårt att sätta ord på det. Men det var det finaste och häftigaste jag har varit med om! Att bli man och hustru - att stå där med mannen jag älskar så otroligt mycket - att lyssna på prästen, solisten, titta i min mans ögon, kämpa med tårarna, gå ut ur kyrkan tillsammans med min man - wowwww.... Som sagt - jag behöver tid att smälta allting. Efter vigseln stod vi länge på kyrkbacken, åt snittar, drack champagne och bara njöt. Min man, jag och våra två små barn tog taxibåten tillbaka till Borstahusen, där vi tog ett glas champagne på Pumphuset innan vi satt oss i bilen och körde hem. Det var så mysigt att spänna fast barnen i bilen, in med barnvagnen och köra hem (vi bor bara en knapp kilometer från hamnen). Vi hade festen hemma och när vi körde fram kom alla grannar och grattade. Gästerna var redan där och festen började. Det var så lyckat med grillbuffet, serveringspersonal och trubadur.
En liten rolig grej är kanske att vi hade bokat hotellrum till bröllopsnatten, men eftersom Felix var sjuk och hade somnat för länge sedan tyckte vi - visst kan man sova på en bäddmadrass hemma i köket på bröllopsnatten....
Ni som har denna underbara dag framför er - NJUT!!!
På våran hemsida finns lite bilder birgitcarl.weddingannouncer.com