• pluggisen

nu är jag snurrig men.........

Här är en till som planerar bröllop, mitt bröllop är i Augusti och vi har valt att ha färgtema lila/silver men nu har jag börjat grubbla........

Det är så här att vi ska ha festen nära havet och nu börjar jag fundera på om vi ska ha blått och vitt som färgtema.
    Min tanke var då att man hade vita dukar med blåa löpare, blåa servetter och vita ljus. Som mat bjuder vi på Varmrökt och kallrökt lax med sås och potatis även sallad och små kuvertbröd till. Men jag är osäker på om det upplägget kommer funka. Till efterrätt har jag tänkt mig små chokladpraliner med ett segel på och kaffe och sedan ta tårtan efter. Tycker det blir för maffigt med både efterrätt och tårta....

Mne jag vill ändå ha några synpunkter.

Vad tycker ni? bra eller dåligt?

• Svar på tråden nu är jag snurrig men.........
  • Mikabella

Haha ska man vara petig så är det ju snyggare med blåttt till laxen än vad lila är ;) Annars låter ju upplägget jätte bra! Kör härligt marintema.

• Brud28

Temat låter jätte bra!
    Passa ju prefekt med dom färgerna vid vattnet.
    Jag skulle dock bara hålla mig till tårta.

• paradisfågel

Eftersom det bara är "något litet" som efterrätt, så tycker inte jag att de blir för maffigt.. Speciellt inte om ni väntar lite innan tårtan.. Att bara sitta o äta hela tiden tror jag ingen skulle orka med.. Kanske har ni något spex/någon lek/ lite sånger som ni tänkt ha? Kanske mingel om ni inte har de tidigare? Så att folk iaf får röra lite på sig o låta maten sjunka..

• beccis80

Marint är perfekt! Dessutom är det ju jättetrendigt på t ex kläder den här säsongen, så varför inte på bröllop!

• FruRålin080808

Blir nog super bra med marint tema vid havet...Kör på det

• NochN

Varför skulle inte upplägget funka? Det låter toppen allting, fint och gott! Kör på blått och vitt tycker jag, om det känns bättre (passar väldigt bra till havstemat) Ev kan ni ju fortfarande ha med lite silver, om det känns festligare. Tårta låter kanoners! Lycka till!

Svar på tråden nu är jag snurrig men.........