• vår08

mitt efternamn

hejsan alla

nu börjar det närma sig vi gifter oss på lördag!!

jag funderar lite på mitt efternamn.. Vi skickade ju in hindersprövningen och fick den tillbaka å lämnade den till prästen så det är klart. Skickade samtidigt in anmälan om att ändra efternamn men där har jag inte hört nått?? Får man en bekräftelse på det efter vigseln eller ska man få nått papper innan?? Tänkte börja sätta mig ner å ringa runt och beställa lite nya kort med mitt nya efternamn på nämligen :o)

• Svar på tråden mitt efternamn
  • 20080301

Du får hem pappret efter vigseln med ditt nya namn på. det tog inte ens en vecka för mig.
    Körkorts papper kommer automatiskt och de flesta kort kan du inte beställa förrnes dom hämtat dina nya uppgifter från skatteverket

• Fröken Larsson

Jag skickade också in båda pappren samtidigt men på bekräftelsen på hindersprövningen stod det att jag inte skickat in papper om efternamnsbyte? (Hur kunde de missa den när den låg i samma kuvert?) Så jag fick en lapp om efternamn som ska lämnas till prästen, skrivas på och skickas in av honom tillsammans med den lapp där han bekräftar att vi är vigda. Vill också veta när/hur/om man får bekräftelse på efternamnsbyte!

• vår08

Å tavck så mkt för svaret.. då är det ingen panil nu då. blev lite orolig ett tag då jag inte har hört nått..

• 20080301

Som sagt det tog mindre än en vecka för mig innan det pappret kom efter vigseln

• Fröken Larsson

Ah, 20080301 hade redan hunnit ge svar medan jag knåpade ihop mitt inlägg.

• 20080301

De flesta ställen ändrar ditt namn automatiskt via skatteverket men sen finns det ett fåtal saker man får ändra själv.

• Längtansfulla

Det kan vara en idé att ringa och anmäla namnbytet till närmsta postkontor.

Svar på tråden mitt efternamn