• EhjärtarE

Förlovningsringar på internet eller i butik?

Var ska man egentligen köpa ringarna? Vi har varit och kollat idag och till slut enats om vilken sorts ring vi vill ha. Vi skulle nog kunna spara upp emot 2000 på internet, men hur vet man vad man får hem? Jag tycker det känns väldigt osäkert att beställa en ring utan att ha sett den i verkligheten. Vi tycker att höjden är viktig och det är ju jättesvårt att se på bild, dessutom vet vi inte hur höga de vi provade var Dessutom finns inte exakt de ringarna att köpa på internet... De i butikerna var väldigt ovilliga att säga vad modellerna hette och prova ut storlek om man inte hade bestämt sig. Vad säger ni, ska vi chansa och beställa på internet, eller förlora 2000?

• Svar på tråden Förlovningsringar på internet eller i butik?
  • Humlanhubbe

Jag tycker det är vettigt att gå runt till butiker och prova sig fram, kanske prova ut ringmåtten så man senare kan beställa på nätet.Kolla på seriösa sajter där det står angivet höjd,bredd,ct osv.Vi beställde på nätet och blev jättenöjda,men då hade vi oxå provat ut size o modell innan..

• Emmmmm

jag har provat i butik sen köper jag den via nätet o spar pengar :) då vet jag också vad jag får.

• EnaOline

var på nätet köper ni ringen då?

• pojomo

jag chansade helt å hållet när jag köpte på nätet. Jag kollade in vigselring men kom snart fram till att dom förlovningsringarna vi hade inte passade till nån,så jag beställde nya å dom var perfekta.

Men kolla in i andra butiker å testa å fråga vilken stl bredd m.m det är å kolla runt på olika butiker på nätet

• EhjärtarE

Men ringarna i affärerna finns inte på internet utbudet är inte så stort i denna lilla stad...dessutom vill ingen prova storlek om man inte vill beställa. Finns det inga fördelar med att köpa i butik eller hos guldsmed? Verkar som att ingen gör det...

• Niccisen

Får ni inte prova storlek utan att beställa? Det verkar konstigt, för det har jag gjort flera ggr, men det kanske beror på vart man bor?
    Vi kommer att beställa från nätet då våra ringar inte går att få tag i i stan. Men känner mig inte överdrivet orolig. Nätsidan vi beställer ifrån har butik i Härnösand, där jag bott, så det blir nog bra

EhjärtarE skrev 2008-05-09 08:46:03 följande:
    Men ringarna i affärerna finns inte på internet utbudet är inte så stort i denna lilla stad...dessutom vill ingen prova storlek om man inte vill beställa. Finns det inga fördelar med att köpa i butik eller hos guldsmed? Verkar som att ingen gör det...
  • fromheretoeternity

Hej!

vigselbutiken.se har de Schalins ringar som har ett väldigt stort utbud. På den sidan kan du också se exakta mått både på höjd och bredd.

Gå till en affär och prova ut storlek! Säg att killen ska kunna gå och köpa dem själv när det är dags för frieri osv. De är bara fåniga som inte vill tala om vad ringen heter och vilken storlek du har. Stå på dig bara! Det är du som är kunden!

• Nessan

Jag tänkte först köpa på nätet då det ju är billigast (iaf i jämförelse med de butiker i denna lite större stad jag bor i). Sedan åkte vi hem till den lilla ort där bröllopet skulle vara och träffade på en underbart tjänstvillig och hjälpsam guldsmed. Han sa bara "Tala om hur du vill ha din ring så gör jag den" och det blev faktiskt billigare! Dessutom är det ju trevligt att gynna små lokala företagare och viss del betalar man ju för den service man får.
    Vi köpte både förlovningsringar och sedan vigselring där. Då vi hämtade ut förlovningsringarna hade de ett litet paket till oss. Det visade sig innehålla två champagneglas graverade med ringar och det år vi förlovade oss! Jättegulligt! Därför var det självklart att gå tillbaka dit då det var dags för vigselring!

• soda30

www.jempguld.se kan man beställa hem "storleksmätare". Där finns även märket Signo, och det har jag sett i butik.
    Hade tänkt fr början beställa, men blev svårt veta om den passade till förlovningsringen. Den är en sådan "classic" Fr smycka el vilken kedja som har den.
    Hittade en Engelbert tillslut som jag förälskade mej i o som passade perfekt med den andra.

• mammalinda

Jag har köpt våra förlovningsringar på guldgruvan & de är mycket hjälpsamma på kundtjänst.. så hjälpsamma att vi nu beställer min vigselring därifrån med

• EhjärtarE

Vi var på smycka igår och fastnade för denna ringen: www.classicringar.com/content men den kostar ca.2700. Jag hittade denna www.hellkes.se/index.php&cat=37&prod=393 nu, ser de inte väldigt lika ut? Jag tror vi ska gå till en annan affär där vi inte var igår som säljer schalins ringar, se om vi får prova den och kanske prova ut storleken. Får se när vi har tid med det bara...

• fromheretoeternity

Nessan!
    Vilken butik var det? I vilken sta?

• soda30
    EhjärtarE skrev 2008-05-09 10:29:51 följande:
    Vi var på smycka igår och fastnade för denna ringen: www.classicringar.com/content men den kostar ca.2700
    Jag (tror) jag har den som är ovan den.
  • Nessan

I en lokal kedja i södra hälsingland/gästrikland.

fromheretoeternity skrev 2008-05-09 11:39:25 följande:
    Nessan!Vilken butik var det? I vilken sta?
  • EhjärtarE

Ingen som har någon åsikt om ringarna ovan är lika eller inte?

• Pearldrop

www.nordstansguld.se/ finns de många fina, mina favoriter är schalins :)

vi köpte förlovningsringarna på albrekts guld men blev jättebesvikna när vi skulle hämta ut den eftersom min ring var för liten men de tyckte det var mitt eget fel efetrsom jag provade själv (fast jag bad dem ju om hjälp!) och jag fick inte byta.. och en förstoring skulle gå på 300-400 kr.. å vi hämtade ju ut dem samma dag som vi skulle förlova oss.. de kostade ändå över 4000kr... så dom är jag jättebesviken på, efteråt googlade jag albrekt å fick läsa MASSOR med negativt så jag önskar jag hade gjort det INNAN... :( men sen gick jag in på guldfynd i karlstad, för min syster skulle ha ringar å bad mig följa me dom.. å DÄR var dom KANONgulliga! de hjälpte mig för mindre än 200kr, fastän jag itne ens köpt ringen hos dem! Så DÄR ska jagköpa vigselringarna sen!

• jeslin

Helt ot men är det någon som har värderat sin ringa som ni har köpt på nätet?
    För att kolla att dom faktiskt är äkta,med tanke på prisskillnaderna??

O som svar på ts så ja jag tyckte dom ringarna va rätt lika varandra

• EnaOline

vi värderade våra vi köpte dem från 24karat.se snurrig sida, men fantastisk service o underbara ringar! Vi är jätte nöjda, vi ska även köpa vigselringarna där!

Svar på tråden Förlovningsringar på internet eller i butik?