Vilka sätter man på honnörsbordet
Brudpar
Föräldrar
Mor/farföräldrar
Men sen då??
Eller sätter mor/farföräldrar någon annanstans?
Brudpar
Föräldrar
Mor/farföräldrar
Men sen då??
Eller sätter mor/farföräldrar någon annanstans?
Hur många plater är det?
Räcker inte det?
Ni (2)
Föräldrar (4)
Mor/farföräldrar (8)
Det är ju 14 platser?
Vill man ha fler, syskon, tärna/bestman kanske?
Allas mor/farföräldrar kanske inte lever...Vi har bara två i livet och måste också fylla ut honnörsbordet...
Av mor- och farföräldrar så har jag alla mina kvar medan M"B inte har några
Så Föräldrar 4+ vi 2+ mor/farföräldrar 4+ 1 assistent = 11 st
vi kommer att sitta 10 st där. Vi, mina föräldrar, hans föräldrar, hans mormor, hans moster och hans syskon. vi gjorde så eftersom jag har större släkt och bjudit fler. han får sina närmsta vid honnörsbordet och sina övriga närmast honnörsbordet. får kompormissa på bästa sätt när den ena har större släkt än den andra
hos oss blir det nog bara vi + tärnan och bestman
vi kommer bara att sitta 6 pers vi o våra föräldrar. måste våra mor o far föräldrar sitta där oxå, för det hade inte jag tänkt, är det fel?
Traditionen är att äldre släktingar sitter på honnören. Men det är bara om den är så stor att det finns platser kvar. Så du behöver inte tänka om ifall ert bord nu bara har plats för er. Och sen är ju etikett bara till som stöd tycker jag, om man inte har väldigt traditionsbunden släkt. :)
Vi kommer sitta som så att vi,min mamma,hans föräldrar och tärnor och marskalkar sitter vid honörsbordet. Vi blir 10st.
Vid vårt honnörsbord ska bara brudparet och deras föräldrar sitta. Vi ska ha 9 runda bord på dessa blandar vi alla, kompisar och släkt oavsett ålder.Honnörs bordet är fyrkantigt, de sitter på tre sidor. Blir jätte bra !
Jag var på ett bröllop där bruparet sat vid ett eget bord längst fram så dom såg alla gästerna dom sat vid bord utspritt i rummet.
Vi ska ha pastorn vid bordet. Vi känner honom privat så han kommer va med på festen och vi behöver få ett jämnt antal vid bordet... men jag tror inte det är ett måste.
Vi och våra föräldrar vid honnörsbordet, hans farmor nära honnärsbordet och sen en hel del kompisar nära oss faktiskt men vi försöker blanda och placera alla intill någon de känner. Hoppas det blir bra men det är säkert alltid nån som inte blir nöjd..