• MatchlessLady

Vår dag, pingsafton 2008

Vi hade toppenroligt och var väldigt trötta när dagen var över. Eftersom vi skulle vara hemma hos oss på middagen senare på kvällen så gick första halvan av dagen åt till att fixa i ordning de sista detaljerna. I några veckor nu så har vi tillbringat kvällarna och helgerna åt att bli färdiga med lite saker i huset och trädgården som annars inte blir gjorda, ni vet lite målande, ogräs mellan plattorna, hänga upp en tavla etc. Egentligen var det väldigt bra att vi skulle vara hemma för nu blev allt det här gjort! Vi hade ju inte önskat oss några presenter så en del av gästerna fick istället "arbeta av presenterna". Föräldrarna hjälpte till med att måla och fixa i trädgården, min kusin fixade med maten som vi beställt hos catering, disk och annat praktiskt, min bästa kompis dukade bordet där vi skulle äta, några hade långt att åka och fick använda presentpengarna till resan... Jättebra presenter tyckte vi!
    Halv tre kom tårtan som jag beställt, då var jag precis färdigduschad och skulle börja fixa med håret och sminkningen. Sen kom min bror och min kusin samtidigt som maten kom vid kvart över tre. Kvart i fyra så körde vi till platsen där vi skulle vigas, jag och min m2b satt bak i bilen, min kompis körde och min bror satt bredvid henne. Kändes ganska lyxigt. När vi kom fram så väntade våra föräldrar och vigselförrättaren. Hon frågade om vi ville vigas ute i parken eftersom det var så fint väder och det tyckte jag och min m2b var en jättebra idé. Så vi stod framför vigselförrättaren med våra mödrar (våra vittnen) på varsin sida om oss, de andra stod framför oss bredvid vigselförrättaren. Precis innan hon skulle börja så kändes det väldigt högtidligt och jag blev lite tårögd... Hon ställde sina frågor och vi svarade båda ja, hon avslutade med att säga några vackra ord om äktenskap och kärlek. Sen blev det kramkalas och fotografering!
    Efter det körde vi av hemåt och jag kan lova att alla som körde om oss vände sig om och tittade på oss och flaggorna!

När vi anlände vid huset så kom samtidigt de första av gästerna och de droppade sen in under den närmsta halvtimmen. Jag hade bestämt mig för att inte ha någon välkomstdrink och tur var det för mina föräldrar hade som överraskning tagit med sig alkoholfri jordgubbsbubbel som vi skålade i. Lite mingel i trädgården och fotografering i väntan på maten. Sen tog vi för oss av den utomordentligt goda maten. Vi satt i uterummet så det var ganska varmt fastän klockan hann bli över 18. Efter maten blev det lite mingel igen och mer fotografering. Vi öppnade de få paket vi fått. Svärfar hade gitarren med sig och en av mina bästa vänner sjöng helt oförberett ?Det vackraste? för oss, då blev jag rörd. Lite fler sånger sjöngs och sen var det dags för kaffe och tårta. Konditorn hade gjort en fantastisk tårta i klang med vårt ljusgröna och solrostema. Hon hade också specialtillverkat en caketopper i form av en cabriolet som min man är väldigt förtjust i. Detta hade jag hållit hemligt och var min present till honom. Han uppskattade den väldigt mycket. Tårtan bestod av två olika sorter, övre halvan var sockerkaksbotten med jordgubbs- och vit chokladmousse och nedre delen var mörk choklad, chokladtryffel, hallonmousse med färska hallon i. Supergod! Lite likör och whiskey till detta.
    Efter mycket prat och skojande så började gästerna så smått att bryta upp. I samband med detta så dök några grannar upp och lyckönskade. När alla gästerna åkt och jag skickat med massor av mat som blivit över så plockade jag och min man undan det sista, satte oss ensamma ute i uterummet med tända ljus, ett glas vin och lite frukt som blivit över. Jättetrötta och mycket nöjda med dagen. När vi till slut nästan stupade i säng så upptäckte vi att våra föräldrar gömt en present i min säng, ett hjärtformat collage med ett gulligt kort och pengar i. Så gulligt av dem, de hade inte kunnat låta bli att ge oss en present fastän vi inte skulle ha någon.
    Vi hade en fantastisk dag, det var roligt att spendera den tillsammans med släkt och vänner, med god mat, god tårta, flaggan hissad i trädgården och jättevackert väder.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 18:52
    Pingstafton ska det såklart vara...

• Svar på tråden Vår dag, pingsafton 2008
  • Brud28

Grattis =)
    Låter som ni hade en underbar dag!
    Lycka till med de nya livet som man och hustru =)

• bara jag

Låter kanon!
    Lycka till med livet som fru!

• juma

Grattis!
    Önskar er all lycka som äkta makar =0)

• MatchlessLady

Tack så mycket! Jag vet inte hur många gånger jag tänkt idag "min man" hihi, eller "tänk att vi är GIFTA..."

• Novemberbröllop08

Sitter här och blir lite tårögd. Grattis till er båda och lycka till med ert nygifta liv.

• weinlove

Blev också lite tårögd när jag läste. Lät mysigt att ha festen hemma. Lycka till med allt.

Svar på tråden Vår dag, pingsafton 2008