• konichiwa girl

En alldeles perfekt dag!

Vilken dag! Jag är helt överväldigad!
    Det var verkligen helt perfekt, om än med ett par små missöden.

Jag vaknade redan klockan 6 och var vrålhungrig, så det var bara upp och ta sig lite frukost. Kikade på Ugly Betty och mös lite för mig själv - fästmannen hade sovit dåligt så han sov en stund till - innan det var dags att köra till frisören, som bor en mil utanför samhället. Väl där fick jag kaffe och satt i frisörstolen i två timmar, men hon lyckades verkligen få till det!

Hemma igen, och då var det dags att sminka sig. Lite lagom darrhänt var jag, men jag tyckte att det blev väldigt bra. Trots att mascaraborsten slant några gånger.

Fick på mig hela ensemblen med hjälp av min fästman. Har gått ner i vikt så min strumpebandshållare var... lite för stor. Men jag tänkte att det skulle gå bra i alla fall. Det gick det inte, så den åkte av när vi kom till festen senare under dagen. Vi klämde i oss varsin smaklös paj och tittade på The Simpsons för att slappna av lite.

Vi drack ett glas champagne och mös lite innan vi blev hämtade till fotograferingen. DÅ slog nervositeten till! Mamma mia så nervös jag blev! Fotografen var jätteduktig och bra att ha och göra med, men backen var lite fuktig och jag sjönk ner med mina klackar och trampade på klänningen ett antal gånger - med fula klackavtryck som följd. Det var dock ingenting lite Yes och kallvatten inte kunde fixa.

(Totalt sett fick jag tvätta av klänningen fyra gånger. Under och efter fotograferingen, jag råkade spilla rödvin över HELA kjolen och sen när jag försökte ta bort en chokladfläck med den röda näsduken som färgade kjolen rosa).

Till och från kyrkan åkte vi i en cabbad Buick från sent sextiotal. Riktigt coolt! Vigseln var underbar - vår pastor sade jättefina saker, solisten sjöng underbart (men var nervös) och många torkade sina ögon. Därefter följde min systersons dop som var fint det också. Jättemysig stund totalt! Men vår brudnäbb glömde ringen i vapenrummet som vi gömt oss i så kyrkvaktmästaren fick rusa in och leta rätt på den - haha, det höll på att sluta illa.

Festen var lika underbar. Otroligt god mat, jättefina tal (som fick mig att grina, bland annat min svärfar höll ett så vackert tal där han pratade om hur stolt han var över mig) och dans och folk verkade ha jättetrevligt. Underhållningen var huuuur duktiga som helst och fick mig att gråta en liten skvätt till när de sjöng Utan dina andetag. Men man hann ju knappt säga kvastskaft till alla gäster! Kvällen gick sååå fort.

Vi åkte hem vid midnatt med lite nattamat i varsin kartong. När jag kom upp i lägenheten (där vi skulle sova) säger min nyblivne make: "Packa extrakläder och din necessär, vi ska inte sova här i natt!" Vi åkte iväg till en liten stugby där vi satt och drack champagne och åt pastasallad och pratade om kvällen som varit.

Min morgongåva var en vacker smyckesskål från Kosta Boda som maken låtit gravera med våra namn och vigseldatum.

Om någon undrar vad vi skulle ha gjort annorlunda säger jag: absolut ingenting. Det var en fantastisk kväll och jag är så otroligt nöjd med allt!

• Svar på tråden En alldeles perfekt dag!
  • jeslin

Låter jättemysigt stort grattis till er

Jag hade flippat ur totalt om jag hade spillt så mycket på min klänning

• Humlanhubbe

Ja stort Grattis till er!Låter som en härlig & innehållsrik dag!

• konichiwa girl

Hehe ja gissa om jag flippade. Det var dock värre när jag trampade in gräs och lera i klänningen faktiskt. Men det gick ju att ta bort, så inga större problem. Cateringpersonalen stod och tvättade åt mig.

• bara jag

Grattis!!! Jag hoppas på en lika underbar dag

• Miss Blue

Grattis!
    Jag önskar att jag kommer att ha lika mycket is i magen och fixa fläckar på klänningen......ihhhhhhhh
    Kommer väl bli helt tokig
    Låter som ni fick en jättefin dag tillsammans!!
    GRATTIS igen!!

• Anja 19 juli 2008

Åh grattis konichiwagirl

Låter helt underbart! Jag tänkte faktiskt på just det där häromdagen när jag försökte fundera ut ställen att bli fotograferad på!

Tänk om man skitar ner klänningen!!!

Fy sjutton, förstår hur uppstressad du måste varit där. Men allt gick ju strålande! Ni hade det allra vackraste väder måste jag säga. Jag är riktigt avis. Börjar nästan ångra att jag valt 19 juli m tanke på att de säger att det ska bli värmebölja då (tänker på alla lager tyg i klänningen + korsetten jag ska ha) och dessutom så finns det ju massa getingar och sånt då!

Jag ville oxå ha maj egetnligen men vågade ej chansa på att vädret skulle hunnit bli så här underbart

låter verkligen som att ni hade det toppen!

Så häftigt att din man bokat bröllopsnatt utan din vetskap. Såna saker är så mysiga

• FoxyLoxy

Ett stort grattis till er båda!

• Skottdagen2008

Grattis! Du får lägga in mer bilder i galleriet, är så nyfiken .

Det lät verkligen som en dag att minnas och att han bokat in en natt utan din vetskap, så romantiskt.

• Anja 19 juli 2008

Ja, fler bilder... Det vill jag oxå se

Svar på tråden En alldeles perfekt dag!