• sommar08

KATASTROF

Idag berättade vi för min blivande mans föräldrar att han valt att ta mitt efternamn....STORT MISSTAG! Dom ballade ur totalt och hans mamma började gråta och hans pappa sa att han blev besviken SÅ nu är min älskling helt förstörd och jätteledsen och tycker att lite av glädjen runt bröllopet försvann Fattar inte varför det alltid ska vara någonting som blir helt fel?!?! kan inte saker bara få gå smidigt nån gång. Tycker det är jätteorättvist att dom tar för givet att jag ska ska välja hans efternamn och något annat går inte att acceptera.
    En del av mig vill bara skrika rakt ut till dom att dom är dumma i huvudet men självklart gör jag inte det.
    Att vissa människor inte kan förstå att vi är vuxna och tar våra egna beslut. M2Bs mamma är övertygad om att jag tvingat honom att ta mitt efternamn när det egentligen är han som sa till mig att han gärna tog mitt....KÄRRING!
    Inte ens två veckor kvar och så ska det bli såhär.....SKIT!

Behövde bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden KATASTROF
  • matildaochniklas

Usch, det är aldrig kul att få sådana reaktioner från familjen.
    Men försök tänk att det är erat beslut! Det viktiga är att det känns bra för dig och din blivande. Låt det sjunka in lite hos hans föräldrar, de kanske lugnar sig efter ett tag.
    Lycka till!

• Fru Almqvist

Usch vad jobbigt... men som redan sagts, det är nog viktigt att låta det sjunka in. Om jag vore som du skulle jag nog ändå be min m2b att vid tillfälle berätta för sin mamma att det faktiskt är hans val och förklara varför han valt på det sättet. Grubbla inte för mycket nu...

• FruRålin080808

Tråkigt att de reagerar så...Det är ju ert val och det är ju bara ett namn...Prata med dem igen och förklara varför ni har valt ditt namn...Ni är vuxna och gör era egna val.Kan inte förstå varför de reagerar så starkt. Låt inte detta ta bort lite av glädjen över ert bröllop utan försök att njuta. Lycka till!

• Sommargrönt

Åh vad less man blir. Min mamma gillar inte att jag tar min m2bs efternamn. Men hon hade i alla fall vett att säga lugnt varför hon behöll sitt när hon gifte sig och låter mig göra som jag vill, även om hon inte gillar det. Och jag tycker det svider ändå att hon inte tycker om det. Så jag kan inte ens tänka mig hur din blivande har det nu. Försök stötta honom så gott du kan och svär åt idioterna i smyg...Kram kram

• Skonie

Jag är verkligen jätteglad över att vi har en så smidig situation som vi har. Pga att min sambo och pappa har samma (relativt ovanliga) förnamn är det ingen som förväntar sig att vi ska ta mitt, även då bådas efternamn är ovanligt.

Hoppas verkligen att det rinner av din sambo TS

• AnnaochHenrik

Trist... Vi har nog inte berättat för sambons föräldrar att han tar mitt efternamn än... Jag hoppas verkligen att de reagerar bättre.

• 090208

Usch, vilka anti-feminist-foraldrar!!!

Men varfor blev dom sa himla upprorda? Ar det av nan speciell anledning, eller bara sa att dom ju ar fodda for 100 ar sen..?

• 20080301

Vad spelar det för roll?`Huvudsaken är väl att ni är överrens

• JuniBruden6

så tråkigt, men så typiskt svärföräldrar

Svar på tråden KATASTROF