Svärmor!
Måste skriva av mig lite!
Min välmenande svärmor är helt hopplös att ha på kalas. På min födelsedagsfest igår tog hon över hela tillställningen som om hon vore värdinna. Började bjuda runt på mat och dryck och kakor och möblera om och duka om helt självmant.
Känner att hon helt omyndigförklarar mig och genom sitt handlande och kritiserar hur jag har organiserat min fest. Jag hade planerat att vi skulle äta maten i viss ordning och takt, men då börjar hon plocka fram mer mat från VÅRT kylskåp och bjuda runt, fast jag hade tänkt att vi skulle ha det lite senare. Hon tar med sig egen kaka (om det inte skulle räcka)hon tog bort dukarna på borden för de KUNDE blåsa bort. Sedan ställer hon sig och plockar undan maten "för annars blir den dålig" Kan hon inte bara sitta ner och vara en vanlig gäst och ha lite trevligt istället?
Det kan tyckas snällt och att jag överreagerar men hon gör det på ett sånt överlägset sätt. Och jag hade verkligen tänkt ut hur jag ville ha min fest och vilka dukar jag ville ha och vilka kakor jag ville bjuda på =(
Är jag överkänslig?