• Bettertogether

Det närmar sig! -behöver tips!

Snart är det lördag och den dag vi förlovar oss, på vår 2-årsdag! Men, eftersom det är planerat känns det lite som att det kanske inte blir riktigt så romantiskt som iaf JAG har drömt om hela livet. Vi vet inte vad vi ska göra eller HUR det ska gå till eller när på dagen... Vi ska gå ut och äta iallafall, för vi har ett presentkort till en restaurang, så det utnyttjar vi då.. Men restaurang är inget ställe jag vill förlova mej på.
    Har någon något tips på hur man skulle kunna göra en planerad förlovning lite mer romantisk och spännande??

• Svar på tråden Det närmar sig! -behöver tips!
  • EKBSTI

Kände precis som du.. Eftersom vi planerat allt tillsammans så kände jag att det inte skulle bli så romantiskt som jag hade tänkt mig men det blev det.
    När vi väl satt där på stranden som vi bestämt att vi skulle göra det på så spelade det ingen roll hur vi hamnat där bara att vi var där tillsammans just då!

Mitt förslag är att göra det på någon avskild plats, speciellt om man tänkt sig en liten piknick eller något sådant. Kan lätt bli lite känslosamt och då kan det vara skönt att inte ha massor med folk runt sig. Plus att man får njuta av stunden själva..

Vi hade champange, jordgubbar, chocklad, rosor, filtar å hela baletten på en strand i blåsten.. Blev hur mysigt som hellst!

• RosaPärlan

Vet ju inte var ni bor men det måste väl finnas någon plats som ni skulle kunna "dra er undan" på. Strunta i efterätt på restaurangen o ta den där ni vill byta ringar!

• Bettertogether

Idag gott folk!!!

Först blir det vitlökspotatisgratäng och grillat hos min bortresta mamma (det är staden som är viktig, så därför beslöt vi att äta middag där också..) och efter det ringbytning på samma pir vid samma hamn och på samma bänk som vi satt på för två år sedan när det blev vi. :)

• fromheretoeternity

Åh det låter så gulligt!!!
    Du måste berätta imorgon hur det blev!

• Bettertogether

Det blev precis så bra som vi tänkt oss!! :) Och förlovade är vi! Vi åkte direkt efteråt hem till hans föräldrar och visade, och de blev överlyckliga. Min mamma är på semester i Grekland, så henne var jag tvungen att sms:a... Sen åkte vi via mina morföräldrar på hemvägen och visade dem också... Alla lika glada! :D

• Efter 11 år är det min tur

GRATTIS

• fromheretoeternity

Åååh vad kul!!! Stort grattis!!

• Rosenpetunia

Massvis med gratulationer, ta väl hand om er och om er kärlek

Svar på tråden Det närmar sig! -behöver tips!