Inlägg från: fyffy |Visa alla inlägg
  • fyffy

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

I fredags kväll postade vi våra inbjudningar så om allt gått som det ska bör de landa i folks brevlådor idag.. hoppas på lite positiva reaktioner för jag är så himla nöjd med dem... ska lägga in lite bilder snart tänkte jag..

• fyffy

Jaha.. pratade precis med mamma som sa att de inte hade fått någon inbjudan idag.. vad less jag blir.. postade dem i fredags.. förmodligen nån nisse till brevbärare som sorterat fel.. inte poppis!

Oron väcks.. tänk om fler inte får sina och tänk om de försvinner..

• fyffy

Ankan80: vi vägde många gånger och tog dubbla frimärken eftersom den vägde 21 gram. Så det kan inte vara fel på det.. en kompis har fått sin men inte mina föräldrar.. lite oroande

• fyffy

Nu verkar det som att inbjudningarna har börjat trilla ner i folks brevlådor.. *puh*

• fyffy

Nu har jag äntligen lagt in bilder på våra inbjudningar.. jag är så nöjd och vill så gärna visa upp dem :)

• fyffy

Kanelisen: Tack! Lycka till med dina inbjudningar, hoppas du blir lika nöjd som jag!

• fyffy

Igår kom hindersprövningen tillbaka.. det gick jättefort.

vi har osa 11 juli, inbjudningarna har varit ute i två veckor.. väldigt få har svarat... tråkigt tycker jag..det man funderar på är varför folk inte svarar. Flera har sagt till sambons föräldrar att de ska komma och ska svara på inbjudan..hur kommer det sig att de inte svarar då? tänker de kanske att "de ska inte tro att vi tycker att det är så himla kul" eller kanske "de ska inte tro att de är nåt.. vi håller dem på halster"... vill ju inte tro folk om ondo men det är svårt att tro att de väntar av omtanke...

• fyffy

citerar från "nya stora etikettboken" 2005 av M. Ribbing s. 294:

om man svarar "ja" på en inbjudan:

"Förr gällde en vecka som tid för att svara på en inbjudan. Idag är det inte lika noga, men absolut nödvändigt är att alla gäster verkligen svarar, och gör det så snart som möjligt. Tidsmarginalen är tänjbar, men tio dagar är långt nog. Dröjer svaret längre än så riskerar den inbjudna att verka nonchalant - vilket inte är ett dugg tjusigt utan enbart irriterande för inbjudarna."

Längre ner står "Att inte svara på en inbjudan där svar är önskat visar slöhet, ointresse, slarv - det är långt ifrån normal hyfs."

om man svarar "nej" s.295: "När man tackar nej till en inbjudan är det särskilt viktigt att svara omgående så att någon annan kan bjudas i tid."
    ¨

Ribbing poängterar dock att man inte ska klaga på dem som inte svarar i tid eftersom det ger en dålig stämning. Men visst har man lust att trycka upp den ovan kopierade texten till de som inte svarar i tid när det händer.

• fyffy

Nu har jag fått ett mail från en kompis om att hon vill ha namn o e-post till alla jag vill ha med på möhippan.. känns lite konstigt.. som att hon hade kunnat ta reda på det på annat sätt kanske.. via min sambo eller min mamma... man vill ju inte planera sin egen möhippa direkt. hon har ju i och för dig sagt från början att hon ska fixa en och då är det kanske lika bra att veta vilka som är bjudna o sådär...

äsch.. morgonsnurr

• fyffy

är det nån som kan tipsa om hur man ska göra med rosenblad. Har fått okej nu att vi får ha det på stället där vi ska vara men jag funderar rent praktiskt hur mycket man brukar beräkna per person och sådär..

vore ju bra om man kunde få tag i rosor som inte var sådär superfärska men som ändå är fina nog..

• fyffy

köpte ett par "dansa-hela-natten-skor" idag.. ett par ballerinaskor jag kan använda i sommar och sen byta till på bröllopsfesten om jag får alldeles för ont i fötterna... supersköna!

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)