Inlägg från: Snart fru Wennerström |Visa alla inlägg
  • Snart fru Wennerström

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

en av m2b's mostrar (alltså en av döttrarna till m2b's mormor) har förmågan att känna av och se dem döda, och hon är rädd att hennes pappa (m2b's morfar) inte heller skall orka med detta själv nu och stryka med snart. och eftersom hon ser framåt, så verkade det som att hon tyvärr såg att ngt skulle hända i närheten av vårt datum

• Snart fru Wennerström

precis, det är allt vi kan göra!

matildaochniklas skrev 2008-06-19 01:12:17 följande:
    Jobbigt! Men det finns ju inte så mkt ni kan göra åt det förutom att visa all er kärlek för morfarn och stötta honom så mkt ni kan/orkar.Massor med kramar!Snart fru Wennerström skrev 2008-06-19 01:10:42 följande:
  • Snart fru Wennerström

precis.. finns massor på den sidan, så ja äckling, heelt ok att du tipsade om det
    capen är färdig nu så jag kanske lägge rin en bild i veckan

äckling skrev 2008-06-22 10:41:12 följande:
    Snart Fru Wennerström har en cape att sticka själv i sitt galleri. Här finns den och andra varianter om man kan sticka (hoppas det är okej Snar Fru Wennerström) www.garnstudio.com/lang/se/search.phppå 4baby4us.com har de en jag tycker är snygg, men kostar ju då såklart lite mer.
  • Snart fru Wennerström

nu finns den färdigstickade capen på bild i mitt galleri, för den som vill kika

• Snart fru Wennerström

japp den är stickad efter mönstret i mitt galleri, dock tog vi bort kragen och bollarna, för dem ville jag inte ha, köpte broschen tidigare på tradera som jag kommer sätta ihop den med
    Mmm precis ett tunnare garn, liten nackdel kanske, men konstigt nog värmer det där tunna garnet ganska bra ändå, jag tog det för jag tyckte det såg med brudigt ut

äckling skrev 2008-06-23 22:19:52 följande:
    Jag har kikat. Jättefin!! Är den stickad efter det mönstret du har i ditt galleri? (ser ju självklart att den är ändrad i så fall).Är den stickad i ett lite tunnare garn. Jag är jättenyfiken på allt. Tänkte ju som sagt fjäska med mamma .
  • Snart fru Wennerström

hehe va kul att så många gillar den .. tack
    ja den blev ju lite annorlunda i jämförhet med originalbilden, då vi använt oss av ett helt annat garn vilket gör att mönstret gör sig lite annorlunda sedan så skippade jag ju kragen och bollarna som sagt

skonie; va kul att du bestämt dig angående ring, hur kommer den se ut?

Usch jag längtar inte tills nästa vecka, då blir det begravning på onsdagen och vigsel på fredagen(m2b's bror).. kommer vi svårt att "ställa om sig" för alla..

• Snart fru Wennerström

ok.. hur bred är ringen?

Skonie skrev 2008-06-25 18:38:21 följande:
    Snart fru W; Det blir en typ Astrid som finns i mitt galleri men någon eller några svarta diamanter
  • Snart fru Wennerström

ok.. ganska brett då med andra ord blir nog snyggt!!

Skonie skrev 2008-06-25 18:51:07 följande:
    Snart fru W; Vet inte hur bred Astrid är men den jag ska göra kommer troligtvis bli ca 9 mm. Har inte varit på den sista konsultationen med guldsmeden ännu men det var det vi pratade om sist. Ska ha den i röttguld och f-ringen blir i vitt och troligtvis 3 mm bred.
  • Snart fru Wennerström

hm, har börjat fundera på att ev ha en slöja till bröllopet. sa till mig själv att jag inte skulle ha ngn sjöla, ville inte heller, men nu har jag börjat tänka om att det faktiskt kan vara fint och att det inte alls behöver upplevas som för mycket. frågan är nu bara vad för storts slöja jag ska ha!?.. skulle behöva tips det finns ju så mycket olika; lång, kort, satinkant, broderier, blomkant, tyll, mm mm. vill att den skall bli ETT med klänningen så att det inte blir för mycket som jag är så rädd för, vad för tips har ni? och hur tycker ni den bör sitta på huvudet isåf? har börjat tänka mig att ha den precis under min hårknut om det blir en sådan, blir det en svinryggsaktig uppsättning kanske det passar bättre att fästa den ovanför??

• Snart fru Wennerström

hur lång tycker du skulle kunna passa min klänning då? ner till rumpan eller hela vägen ner?

linil skrev 2008-06-25 20:55:51 följande:
    Jag tänkte ha en kort slöja, för jag har ganska mycket mönster på baksidan av klänningen som jag inte vill dölja. Men annars tycker jag det kan vara fint med en lång slöja.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)