Jag är nog benägen att hålla med Lanovia där... får jag en inbjudan till ett bröllop till min sambos arbetskompis t.ex. och sedan två månader senare en inbjudan till min brors bröllop och det är samma dag så skulle jag ju aldrig missa min brors bröllop. Ärligt talat inte ens om jag tackat ja till det första bröllopet... hmmm är det elakt? rent hypotetiskt alltså
Nu verkar det ju dock som att dina vänner endast valt på var de tror att de kommer få roligast och det känns ju lite småfräckt. Hade de tackat ja till ert bröllop?
lanovia 08 skrev 2008-05-29 08:46:52 följande:
Ankan80, vad snobet om ni hade räknat med att de skulle komma till er. Men det beror sig ju också på hur nära de står de andra som gifter sig. Jag skulle helt klart gå på det bröllop som jag känner mig närmast till oavsett vem som skickade ut inbjudan först så länge jag inte lovat att komma på det ena.Har en kompis som gärna skulle komma på vårat men hennes kusin gifter sig samma dag och det vill hon ju också gå på. Självklart väljer hon kusinens. Hmmm... undar om hennes kusin hänger på den här tråden också?? Då är vi ju rivaler om en gäst!