Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Den är helt slät i rött guld.

• lanovia 08

Ankan80, vad snobet om ni hade räknat med att de skulle komma till er. Men det beror sig ju också på hur nära de står de andra som gifter sig. Jag skulle helt klart gå på det bröllop som jag känner mig närmast till oavsett vem som skickade ut inbjudan först så länge jag inte lovat att komma på det ena.
    Har en kompis som gärna skulle komma på vårat men hennes kusin gifter sig samma dag och det vill hon ju också gå på. Självklart väljer hon kusinens. Hmmm... undar om hennes kusin hänger på den här tråden också?? Då är vi ju rivaler om en gäst!

• lanovia 08

Pratade med sambons bror igår och japp de har börjat fundera på svensexan! Blev mycket lugnare av att ha pratat med honom, han är en vettig grabb han. De hade inte planerat så mycket än, men det handlade ju inte om en dag i förnedringenstecken utan om en rolig dag även för brudgummen. Jag passade på att ge lite snälla förmaningar och tips. Vill ju att min älskling skall få en rolig dag.

• lanovia 08

Ja verkligen! Ibland blir man nästan mörkrädd.

Vad tråkigt att släkten inte tycker det är viktigare att komma på bröllopet än så Matildaochnilas. Men umgås du med dem? Jag menar jag har inte bjudit mina kusiner och skulle nog inte på mina kusiners bröllop om de nu fick för sig att bjuda mig. Anledningen är att det är typ 5 år sedan jag träffade dem så jag skulle känt mig fånig på deras bröllop.
    Det jag vill med att säga detta är bara att ge dig perspektiv matilda (som jag antar att du heter). Ibland är det lätt att som brud snöa in på sig på sitt egna synsätt. Men kanske finns det en enkel förklaring till att de inte vill åka 1h för ditt bröllop. Men jag säger bara kanske. För det kan lika gärna vara ett totalt lågvatten märke.

Ankan80 skrev 2008-05-29 11:24:17 följande:
    Oj, ja man kan aldrig sluta att förvåna sig.Folk visar ju sitt sanna jag i alla fall.
  • lanovia 08

Ja det närmar sig! Och det med ilfart!
    Näramare bestämt är det nu 3 mån och 1 vecka kvar. Det är svårt att inte få psykbrytattacker nu.
    Jag skulle vilja räkna efter hur många dagar det är kvar, men jag vågar inte för jag tror min sambo skulle få sitt första psykbryt om jag gör det.
    Men borde vara runt 130...?

• lanovia 08

tack för infon. Exakt 100 dagar alltså!
    Så fel jag räknade....

• lanovia 08

Självklart får du vara med! Välkommen. Ser att ni gifter en fredag. Då är det borgerligt eller??

blueroose skrev 2008-05-29 20:14:40 följande:
    hej får man va me?12 september e de som gäller =)
  • lanovia 08

Då åker ni inte så tätt in på bröllopet eller? så du hinner få ditt nya pass menar jag.

Helena Johansson skrev 2008-05-29 14:49:47 följande:

Tror att alla typ "statliga" bolag får reda på detta automatiskt men alla andra kort ex HM och sånt måste man ändra själv.. Bokade bröllopsresan i går i mitt nya namn.. kändes skumt som attan
    Tror att man kan ta det rätt lugnt med namnbyte på kort och sådant. Det kommer vara det sista jag fixar med. Brukar gå rätt fort att få nya kort. Och det tar ju ändå några veckor innan namnbytet går igenom, som jag har förstått det.
  • lanovia 08

Men kan du inte prata med kusinen och säga att är ok att de tar med sig barnet då. De kanske känner att de inte kan med att ta med sig det eftersom ni önskar barnfritt, men verkar ju som att ni tycker det är ok om de inte hittar barnvakt.

• lanovia 08

Ja men då vet de ju. Tråkigt att det känns som de inte vill komma. Men om det nu är så är det lika bra att de inte kommer. Ni kommer få ett alldels perfekt och underbart bröllop även utan kusiner som inte vill komma! Kanske till och med bättre.

Du får gärna belasta oss med dina problem. Vi har fortfarande 1 månad kvar att svara så jag kanske börjar klaga själva på slutet. Iof tror jag inte det för de flesta verkar komma och de som inte kommer har fullt godtagbara skäl.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)