Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

matildaochniklas, superfin väska!!! Var har du köpt den?

• Fröken förväntan

Nu har jag varit ute på landet och varit utan BT i flera dagar. Har haft lite abstinens

Jag har varit ute och letat koftor till min klänning, men inte hittat något fint. Väntar till höstkollektionerna kommer och hoppas på bättre tur. Men jag räknar med att behöva något att dra över axlarna den 20 september... även om jag hoppas på en varm brittsommar. Logen där vi ska dansa är inte uppvärmd... så antingen blir det kofta eller mycket spriit och dans

• Fröken förväntan
    Moonlightshadow skrev 2008-06-22 20:38:44 följande:
    Vi tänkte att vi skulle ha namn på borden som gästerna ska sitta vid och vi ska ha hösttema på bröllopet eftersom vi gifter oss i september. Nu har jag kört lite fast.. med namn som man kan haKan ni hjälpa mig? Vad assosiera ni med höst?
    -Olika träd: rönn, ek, lönn ...o.s.v. (lätt att illustrera med färggranna blad)
    -Äppelsorter (eftersom de skördas i September): Transparent Blanche, Gravensteiner, Filippa och Ingrid Marie o.s.v.
    -Färger: rött, brunt, gult, orange, guld
    -Svampsorter: kantarell, Karl Johan, skogschampinjon
  • Fröken förväntan
    Skonie skrev 2008-06-23 06:56:35 följande:
    Moonlight; antar att det ska vara positiva namn. Annars tyker jag regnrusk är typiskt för hösten där jag bor
    Fast man kanske kan ha paraply, gummistövlar, regnkappa, galoscher
  • Fröken förväntan

Jag köpte en kofta idag till min klänning (rea på mQ ). Den är inte så bröllopig kanske men fiiin! Den är ljusgrå... letade efter vitt men det mesta är ju kritvitt och inte ivory som klänningen så det var lättare att bryta av med någon annan färg. Tror inte det gör något?! Jag tänker att den mest är för att jag ska kunna dra på mig något fint om det blir kallt att stå utanför kyrkan och när vi åker båt (och eventuellt på festen på kvällen eftersom vi är på en loge). Ska lägga upp en bild sen

• Fröken förväntan

Snart fru Wennerström skrev 2008-06-23 20:01:11 följande:

nu finns den färdigstickade capen på bild i mitt galleri, för den som vill kika
    Fiiiiiiiiiiiin!
  • Fröken förväntan

Ojoj, idag har jag varit duktig
    Jag har bokat konsultationer med florist, frisör och makeup. Dessutom har vi bestämt en tid med fotografen när vi ska åka ut till platserna där vi ska fotas...
    ...det är ett pussel när man bor 25 mil bort från bröllopsplatsen men nu verkar det som att vi hinner med alla under en semestervecka i Småland (plus Tysklandsresa och Ullaredsshopping ). Skönt! Det har varit ett stressmoment för mig att hinna träffa alla utan att behöva åka "hem" för många gånger. Önskar bara att vigselförättaren kunde svara i telefon så att vi kan boka en tid med henne också.

Vet ni andra när ni ska ha ert vigselsamtal?

• Fröken förväntan

Helena Johansson skrev 2008-06-24 11:46:53 följande:

Fröken förväntan: Vi fick reda på vilken präst vi kommer att ha i förra veckan. Mailade med henne i dag och vi kommer inte att ha vigselsamtal fören ca 2v innan bröllopet...
    Bra, då kanske vår präst tycker det är ok att bara ha den 1 v innan för då ska jag åka "hem" för prov-makeup.
  • Fröken förväntan

Kan man köpa underkläder för 900 spänn? Jag var och provade idag och hittde ett jättefint set med bh/trosa + ett par superhotta och fina stayups Men jag är (tyvärr) tjejen som jämt går i småtrasiga bomullstrosor och halvsunkiga bh:ar (eftersom jag är fattig student) så för mig känns det som massor med pengar för en sådan grej (behöver jag säga att jag är smålänning )... men kanske skulle jag unna mig och mannen den här gången.

Hur mycket lägger ni andra på underkläderna?

• Fröken förväntan
    äckling skrev 2008-06-25 19:40:44 följande:
    Tja, om du vill få svaret att det bara är att köpa ska du fråga mig. Självklart kan du köpa underkläder för 900 kr -om det är just de du vill ha. Har inte köpt mina ännu så vet inte hur mycket de kommer blir, men för att jag ska hitta nåt som sitter riktigt bra brukar jag få betala en slant -även för de småtråkiga vardagsbehåarna. Runt 1000 kr räknar jag absolut med att få lägga.
    [/citat]
    avil skrev 2008-06-25 19:53:13 följande:
    [citat]
    fröken förväntan:jag köpte en trosa för typ 349 kr+ BH för 669!O det brukar jag INTE göra.........Kändes dyrt,men man kan ju ha det fler än just bröllopsdagen .
    Tack för peppningen Det var nog bara det jag behövde. Imorgon är det jag som köper underkläder för 900 spänn
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)