Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Kärlek08: Vackert alltihopa! Vilken effektiv shoppinghelg

Matildaochnicklas... jag tycker att tårtan lät mumma, både jag och min m2b är riktiga citronälskare!

• Fröken förväntan
    äckling skrev 2008-06-29 11:11:11 följande:
    Ni vet, jag är ju superkräsen avseende valet av solosånger. Min blivande ville dock ha "Du är allt" så vi bestämde oss tillslut. Nu ska några nära vänner ha den på sitt bröllop före oss och vi vill inte ha samma. Tillbaka på noll, MEN snabbt och lätt bestämde mannen igen att det blir "För att du finns" istället. Nu har vi alltså bestämt oss!! Vi gjorde ett val var och jag bestämde "ett liv för mig". Nu ska jag sluta tänka på detta!! Tycker också att tårtan låter mumsig, matildaochnicklas. Där har jag och mannen inte alls samma smak. Vi får se vad det blir...
    Fina låtar Gott att ni hittade något bra till slut
    Själva är vi lite tillbaka på noll då vår tilltänkta solist har "backat ur" (bästa vännen som inte riktigt litar på att tårarna inte kommer att spruta)... så nu ska vi hitta en solist och sedan se vad hon/han kan tänka sig att sjunga.
  • Fröken förväntan
    ugla skrev 2008-06-29 17:54:16 följande:
    Jag kan inte bestämma mig!Kan ja ha tre sånger på vigseln? Har två solister o de ska sjunga varsinlåt, min systerson ska sjunga en låt av Ted gärestad och min svägerska ska sjunga en med Marie fredriksson och så vill de sjunga en låt tillsammans En helt ny värld.Blir det för mycket?? De sjunger ju så super bra.
    Nej det blir inte för mycket! Kör på. Jag tycker att solosångerna alltid ärså fina i vigselakten...känslorna brukar svalla då.
  • Fröken förväntan

Nu har jag precis varit och beställt ett pärlarmband av en tjej i stan som gör egna smycken. Det blir två rader med vita sötvattenspärlor och en berlock i form av ett blått glashjärta... tänkte jag skulle få ihop "något gammalt, något nytt, något lånat, något blått och ett silvermynt i din sko". Är det någon annan som ska följa denna amerikanska (?) tradition?

• Fröken förväntan
    Skonie skrev 2008-07-01 06:54:15 följande:
    linil; vet att många fäster en blå "kristall" i dragkedjans på klänningen.Hörni tjejer; jag har skaffat mig ett litet problem. Kan man ha vita trosor och hudfärgade stay-ups. Tänkte ha trosorna i galleriet men jag vägrar vita strumpor. Vad tycker ni?
    Jag tycker att vita egentligen är finast men det fungerar helt klart. Har du sett att det finns hudfärgade med vit kant... eller vill du inte har vitt alls?
    www.figleaves.com/uk/product.asp&mci=&size=&colour=&image=r61-p540638-front
  • Fröken förväntan
    linil skrev 2008-07-02 23:01:16 följande:
    Det där med blå "kristall" i dragkedjan lät ju bra men jag har knappar. Så det får nog bli blått på strumpebandet.Jag funderar på Ivory strumpor - om det går att finna. Köpte idag en lite väska som jag fick för halva priset samt handskar.
    Jag köpte ivoryfärgade stayups på Twilfit (tror att det fanns som strumpbyxa också). De kallade dock färgen för Champange men när jag höll dem mot mina underkläder (som är ivory) stämde de precis ...ett litet tips bara!
  • Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-07-03 09:47:24 följande:
    Var även på Systemet igår och fick konsultation på viner samt satt och räknade. Hu, vad mkt man lär köpa, över 6000 blir det och då är spriten inte medräknad (varken avec eller till baren).
    Var i Sverige bor ni? Vi drar till Tyskland och köper alkoholen nästa vecka...sparar tusenlappar på det. Kanske kan vara något?
    Vi tar en bussresa (kostar 350:- t/r)... blir nog en intensiv dag

Jag älskar verkligen skaldjur och Skagencanapé låter mumsigt men jag förstår vad du menar... det är ju ingen nyhet direkt. Fast jag tror att du tänker på det mer än gästerna. De kommer med all säkerhet bara tycka att det ser fint ut och smakar gott!
  • Fröken förväntan

Skonie skrev 2008-07-03 20:55:18 följande:

Jag har kommit till ett bukettantiklimax. Jag har alltid tänkt mig en helt grön bukett men smabon är inte speciellt förtjust i den idéen. Hur ska jag göra för att tänka om?
    Men har du visat bilder på gröna buketter? Det är ju å vackert tycker jag...särskilt grön hortensia Upplandat med lite vitt blir det ju helt magnifikt? Om du ändå skulle ta in en färg så skulle jag välja lite rosa eftersom det är fint till limegrön/ljusgrön som oftast gröna blommor är.
  • Fröken förväntan
    FoxyLoxy skrev 2008-07-04 05:46:55 följande:
    Nu börjar det närma sig OSA dags och m2b pratade med sin syster i går för att höra om de kom (vilket mest bara skulle vara en formalitet... trodde vi)Nu visar det sig att m2b systerdotter (8år) blev så ledsen att inte få komma på middagen så att m2b syster och man kommer till cermonin men följer med dottern hem och struntar i mottagningen!!Är det bara vi som tycker att detta är ett konstigt beteende??Lite synpunkter tack!
    Vad tråkigt! Föräldrarna borde verkligen ha kunna förklarat på ett vettigt sätt att det är en "vuxen-fest" SÄSRSKILT då ni faktiskt pratat om det tidigare. Det kommer ju liksom inte som en överraskning. Jag skulle bli jätteledsen och sårad om någon av mina syskon inte kom av den anledningen. Har du försökt prata med dem igen? Annars kanske ni kan be någon av m2b:s förädrar att ta upp saken (om det är ett alternativ som finns). Hoppas verkligen att de ändrar uppfattning och inser att de ju såklart inte vill missa er bröllopsfest!
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)