Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Tror absolut vigselsamtalet fungerar att ha så snart innan. När vi träffade vår präst var det bara för att hon ville gå igenom lite med oss och få koll på vem min sambo är inför vigseltalet (mig känner redan). Sedan skall vi träffa henne en gång till för att öva i kyrkan. Så för vår del hade det räckt tre dar innan. Bara det att det är uppstressande att vänta så länge, ialla fall om man är som jag.

aprilsolen skrev 2008-06-18 07:43:49 följande:
    Är det någon av som kommer att ha en vigselförrättare som ni inte träffat och haft något vigselsamtal med? Just nu verkar det som att det riskerar att bli så för oss. Vi önskade en präst jäättetidigt, men tyvärr så var det den enda helgen på hela hösten som hon var ledig. Vi är bara nere i hemstaden en gång i sommar innan bröllopet och då är såklart ingen av prästerna som har vår helg i tjänst. Vad gör man? Kan man ha vigselsamtalet tre dagar före vigseln tror ni? Just nu sitter jag och försöker att inte hetsa upp mig, men det känns som sån otur.
  • lanovia 08

Dsy04 var i Sverige gifter ni er?

Välkomna alla nya.

Snart fru Wennerström, vad tråkigt. Absolut dålig timing. Klart att någon kanske kommer fälla nån tår av saknad när mormorn inte är med på bröllopen, men jag tror nog att det i huvudsak kommer vara glädje! Alla har ju sådant fokus på brudparet.

• lanovia 08

Och ta inte ut någon sorg i förskott. Så länge morfarn lever så vet ni inte. Förhoppningsvis kan han vara med på bröllopet.

• lanovia 08

Ojdå, ja där har ni ju en förklaring på några av gästerna då.

Ikväll skall vi ut och äta. Firar 1-årig förlovningsdag. Skall bli så mysigt!

• lanovia 08

Hej på er. Här skrivs för fullt. Jag har haft fullt upp med annat sista tiden och inte orkat hänga med här riktigt.

Snygg frisyr Snart Fru Wennerström. Idag börjar vi vår korta 1veckas semester. Nästa vecka skall jag bl.a och träffa frisören som skall göra min uppsättning. Skall bli spännande, har aldrig träffat henne förut och vet inte riktigt vad jag vill ha för uppsättning.

• lanovia 08

Nu har jag kommit tillbaka från en veckas semester. orkar inte läsa allt som skrivits här.
    Men har dock läst lite av FoxyLoxys problem. Vad tråkigt när det blir bråk i familjen. Hoppas det löser sig. Däremot tycker jag absolut ni kan ta med era syskonbarn på festen (om ni vill!!!??) utan för att för den sakens skull ha fler barn där. Om detta skulle lösa problemet menar jag. Syskonbarnen hör ju ändå till familjen till skillnad från vänners barn.

Jag var och träffade frisören förra veckan. Var lite nervös när jag gick dit, är en äldre dam och man vet ju aldrig hur man skall gå ihop med en okänd. Kanske man inte alls pratar samma språk. Men det gick så bra!! Hon gjorde en provuppsättning och jag känner mig verkligen trygg med henne. Äpuhh!

Igår gick vårat o.s.a ut och nästan alla hade svarat!! Blev glatt överraskad. Är nog 3 st som missat att svara. Men dessa vet vi redan om de kommer eller inte. Får bara höra av oss och försäkra oss om att det inte är allergiska.

• lanovia 08

Till oss som gifter sig den 6 september, nu är det BARA 57 dagar kvar. Inse det är liksom inte ens 2 månader mellan oss och stora dagen!

Igår fick vi äntligen bokat våran resa, skall bli så härligt!

• lanovia 08

Vi har äntligen fått tummen ur igen och börjat göra saker efter en lång tids "dvala". I helgen har vi suttit och klistrat etiketter på vinflaskor, gjort bordsplaceringen och börjat pilla lite med layouten på festhäftet.
    Men roligast av allt, vi har börjat försöka få ihop våran dans. Vi vill inte dansa vals. Känns inte rätt och inte som oss, särskilt anti är min sambo. Och ju mer folk säger att vi måste desto mindre sugen blir då jag. Så vi skall överraska istället med en helt annan dans.

• lanovia 08

Vi har ett problem. Marcherna i kyrkan. Vi hade tänkt att ha den för oss klasiska Brudkör ur Lohengrin som går dudududuuu dudududuuu när vi går in och Mendelssohns när vi går ut. Men hjälp vilken fart det blev på mammor när de hörde det. "Det är ju självklart att man skall ha Mendelssohns som ingångsmusik". Ehh... jaha.
    Vad tror ni blir det konstigt att göra så som vi hade tänkt?

• lanovia 08

Vad skönt att höra att vi inte är helt tokiga. Att våra mammor sa som det gjorde gör inte så mycket. vi är ju tacksamma för att de vill hjälpa till. Men man blir ju lite orolig, tänk om alla gäster i kyrkan kommer reagera och tycka att vi är jättkonstiga som gör det i vad kanske alla tycker bak vänd ordning.
    Men det får nog bli som vi vill ha det så får folk tycka och tänka vad de vill.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)